تاجر برتر: سی سال برای خاک و وطنم زحمت کشیده ام

یکی از سرمایه گذاران کشور که توانایی زندگی آرام و بدور از ناامنی در هرجای دنیا را دارد، بنا به علاقه اش به افغانستان، در کشور سرمایه گذاری کرده و کار میکند.

ارغندیوال می گوید که در نتیجه زحمات سی ساله اش، شرکت «ستاره» به عنوان یک شرکت بین المللی مطرح شده و با معیارهای جهانی فعالیت می کند.

به گفته وی، این شرکت یک شرکت صادراتی است؛ اما تولیدات آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل همین کارکردها و تلاش برای زمینه سازی کار برای مردم افغانستان، مورد تقدیر قرار گرفته و «تاجر برتر» سال لقب گرفته است.

اما ارغندیوال در یک اقدام بینظیر، جایزه اش را به جنرال ضیا، لوی درستیز وزارت دفاع اهدا کرد و اظهار داشت که «جنرال ضیا مادری را با خود آورده بود که سه فرزندش در راه خدمت به افغانستان در میدان نبرد قربانی شده بود، او جایزه اش را به این مادر دارد و درک کردم که کارهای ما در برابر این کار، هیچ ارزشی ندارد و جایزه ام را به جنرال ضیا دادم.»

از نگاه وی، ستایش و قدردانی از دیگر تاجرین و سرمایه گذاران در برابر اقدام جنرال ضیا هیچ ارزشی نداشت و نخواستم او از محفل با دست خالی بیرون شود.

در عین حال، ارغندیوال اظهار داشت که به آن مادر نیز مبلغ دوصد هزار دالر اهدا کرده است که تا از قربانی های فرزندانش برای حفاظت از خاک کشور قدردانی کرده باشد.

این سرمایه گذار کشور افزود که به دلیل علاقه به کشور زمانی که در سال ۲۰۰۸ برای سه ماه به افغانستان آمده بود، سیزده سال ماندگار شد تا زمینه کار را برای شماری از مردم کشورش فراهم کند.

ارغندیوال می گوید: «در کابل برای وقت گذرانی نمی آید، تصمیم گرفتم به افغانستان بیایم و در وطن خود کار کنم، سرمایه ای که دیگران به بیرون می برند را می خواهم در خاک خودم انجام بدهم.»

وی اظهار داشت که بزرگترین حجم قراردادهای امریکا در افغانستان را مدیریت می کرده است و در سراسر کشور ۶۳۰۰ کارمند داشته و امروز باید از کارکرد اشخاصی تقدیر شود که صادقانه در کشور کار کرده اند.

این در حالی است که شمار زیادی از سرمایه گذاران کشور به دلیل ناامنی حاضر به کار و فعالیت در کشور نیستند و سرمایه شان را به خارج از کشور انتقال داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *