بیجا شدگان سوریه از لبنان به کشور شان باز می گردند

 

امروز چهارشنبه (۲۹) حمل نزدیک به ۵۰۰ بیجا شده سوری پس سپری نمودن سالها رنج، زحمت و بدبختی دوباره به زادگاه شان در سوریه باز میگردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه های سوریه این خانواده های بیجاشده  که درمنطقه شعبا در حومه جنوب لبنان بود وباش می‌کردند که با بهتر شدن اوضاع سوریه تصمیم دارند دوباره به مناطق مسکونی و مزارع شان برگردند.

گزارش ها میرساند که غیر اینها به تعداد ۵۰۰ خانواده دیگر نیز از این منطقه به خانه هایشان برگشته اند.

این درحالی است که لبنان در ۴۰۰ کیلومتری مرز سوریه وشهرهای غربی آن قرار دارد از همین لحاظ بیش از یک و نیم میلیون سوری در این کشور مهاجر اند و این رقم از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باعث ایجاد مشکلات  در لبنان میگردد.

این در حالیست که مقامات لبنانی بارها در این مورد شکایت نموده واخیرا قاسم هاشم یک نماینده پارلمان لبنان ازمهاجران سوری دعوت نمود در صورت امن شدن بعضی مناطق دوباره به کشورشان بازگردند و بازگشت اولین کاروان بیجا شدگان را گام مثبت در راستای بازگشت تمامی آواره گان سوریه به کشور شان عنوان شده است.

این بیجا شده گان در حالی به سوریه بازمی گردند که دو روز قبل بیش از ۵۹ هزار آواره سوری از غوطه شرقی به کمک سازمان روسی نظارت بر آشتی سوریه به این کشور باز گشته اند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *