به پولیس کابل دستور شلیک داده شد

سرپرست وزارت امور داخله در جریان بازدید شبانه از حوزه پنجم امنیتی شهر کابل، به پولیس دستور داد تا در برخورد با مجرمین  شلیک کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله شب گذشته از حوزه پنجم امنیتی شهر کابل دیدار کرده و مشکلات آن را بررسی کرد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید که در این دیدار، سرپرست وزارت داخله به نیروهای پولیس دستور داده است که در برخورد با مجرمین و افرادی که به مقاومت مسلحانه با پولیس می‌پردازند، برخورد قاطعانه کرده و آنها را سرکوب کنند.

در ویدیویی که از سوی وزارت داخله نشر شده، اندرابی خطاب به پولیس حوزه پنجم گفته است که «وقتی که با مجرمان روبرو شدید، بزنید. اصولش را خو می ‌دانید، در کجایش بزنید.»

وی اظهار داشت که اگر کسی در مورد شلیک پولیس بر مجرمان دعوا کرد، دعوایش با وزارت امور داخله خواهد بود و کسی حق معرفی پولیس به دادستانی را ندارد.

سرپرست وزارت داخله خاطرنشان کرد که هیچ منسوب پولیس از سوی ریاست امنیت داخلی این وزارت به دادستانی معرفی نمی شود، مگر اینکه به وی گزارش داده باشد.

هرچند پیش از این نیز به پولیس اجازه شلیک در برابر مجرمین داده شده بود و برنامه «میثاق امنیتی» نیز با تبلیغات گسترده راه اندازی شده بود؛ اما در ماه های اخیر، میزان جرایم در کابل افزایش یافته است.

هیچ روزی نیست که صفحات اجتماعی از کشته و یا زخمی شدن یک یا چند شهروند پایتخت از سوی مجرمین و سارقین تصویری و خبری نشر نشود که این امر نگرانی پایتخت نشینان را افزایش داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *