بشار اسد: در سوریه جنگ جهانی سوم جریان دارد

رییس جمهور سوریه می‌گوید جنگ که در کشورش جریان دارد فراتر از یک جنگ داخلی است که می شود گفت جنگ جهانی سوم به نحوه دیگر در جریان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بشار اسد در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه کاتیمیرینی یونانی بیان داشت که جنگ که در سوریه جریان دارد شاید جنگ جهانی کامل نباشد با آن هم حال به یک جنگ جهانی مبدل شده که به نحوه دیگر جریان دارد.

اسد بیان داشت  جنگ که در سوریه جریان دارد با دو جنگ جهانی گذشته متفاوت است و گفت جنگی که در سال ۲۰۱۱ در کشورش آغاز شد به یک جنگ چندین جانبه مبدل شده است که ابر قدرت های جهان مثل روسیه، ایران، آمریکا و رژیم اسراییل  در ان سهم دارند.

رییس جمهور سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مخالفانش را تکذیب کرد و بیان داشت که سوریه به اساس قطع‌نامه توافق با سازمان ملل ذخایر سلاح کیمیاوی‌اش را در سال ۲۰۱۳ به مقامات بین المللی تسلیم کرده است و او همچنان افزود به اساس یافته های  سازمان منع استفاده سلاح کیمیاوی کشورش دیگر سلاح کیمیاوی ندارد و اتهامات آمریکا و متحدانش مبنی بر استفاده سلاح کیمیاوی در دمشق را بی اساس خواند.

اسد تصریح کرد که از حمایت اکثریت مردم سوریه برخوردار است وگرنه در ۷ سال نمی توانست در برابر تمام فشار های که از سوی قویترین کشور ها اعمال می شد ایستادگی کند و گفت که اگر احساس کنم مردم سوریه دیگر مرا نمی خواهند بدون تاخیر کناره گیری می‌کنم.

جنگ سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد تا هنوز جریان دارد و چندین کشور برای سرکوب گروه تروریستی داعش در سوریه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم وارد جنگ شدند که در نتیجه این جنگ تقریبا نیم از اتباع این کشور بیجا شدند و  هزاران تن  نیز جان دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *