بسیج جامعه برای مبارزه با طالبان و داعش

مسوول امنیتی شهر کابل می گوید که بر بسیج مردمی علیه طالبان و داعش تاکید شده و با شیوه های متفاوت انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح می گوید که در نشست امروز (۴عقرب) کمیسیون امنیتی شهر کابل تصمیم گرفته شد که توجه موازی و همسان روی بسیج مردم علیه تروریزم طالبانی و تروریزم داعشی صورت گیرد.

وی اظهار داشت که در مرحله اول تمرکز اساسی بر نابودسازی جرم و پرچیدن بساط مجرمین در کابل بود که پیشرفت قابل لمس بدست آمد؛ اما حالا کار بسیج جامعه علیه دو پدیده شوم با شیوه های متفاوت روی دست گرفته می شود.

به گفته وی، «هدف مقدس است و وسایل متفاوت را در کار خواهیم انداخت. کلیات روش بسیج جامعه را بر ضد آنها در کابل به مردم پیام خواهیم داد؛ اما به جزئیات نخواهیم پرداخت. طالب و داعش از دید فکر و روایت سیاسی در یک خط و زیر یک سقف قرار دارند. سر از فردا نوعیت پیام دهی ما تغییر خواهد کرد».

بر اساس معلومات معاون نخست ریاست جمهوری، در حال حاضر ولایت، شهرداری، پولیس و امنیت ملی کابل در یک مسیر قرار گرفته و اهداف کاری مشخص گردیده است.

صالح می گوید که تدوین استراتیژی اقدام به اساس حرف دل مردم و منعطف سازی ساختارهای دولتی بخاطر تطبیق آن شیوه نو بود که بکار گرفته شد و نتیجه داد.

وی با بیان اینکه هدف تامین امنیت روانی و فزیکی مردم است؛ تاکید کرد که تا ساعاتی دیگر پوسترهای مجرمین بزرگ در سطح شهر نصب خواهد شد؛ چون تشهیر منفی یکی از روش های موثر در خشک سازی جرم و تنگ سازی فضای اجتماعی برای مجرمین است.

صالح گفته است که در آغاز کار کمیسیون امنیتی کابل، نزدیک به صد حادثه جنایی در سطح شهر رخ می داد؛ اما چندین روز است که سطح جرایم سازمان یافته و خیابانی در کابل نزدیک به صفر شده است.

مسوول امنیتی کابل می گوید که امکانات، بروکراسی، کاغذپرانی و اصول اداری نباید مانع کار باشد و از دید بسیج امکانات و توزیع منابع مادی کارهای اساسی و سریع صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که از فردا تمرکز روی تغییر ساختار، بررسی شیوه ها، تعریف نو، مجدد هماهنگی و ارزیابی پیشرفت از تمام تصامیم و فیصله های قبلی خواهد بود و کابل باید الگوی نظم و امنیت در افغانستان باشد.

بر اساس اظهارات وی، «صدای بلند مردم در حمایت ازین خدمات و اقدامات باعث شد که حلقات مشخص که منافع شان در بی نظمی و دولت ضعیف است برای اکنون خموشی اختیار نمایند.»

این تصامیم در حالی اعلام می شود که روز گذشته یک فرد انتحاری مواد همراهش را در نزدیکی دروازه مرکز آموزشی «کوثر دانش» در حوزه سیزدهم شهر کابل انفجار داده و نزدیک به سی تن از دانش آموزان این مرکز جان باخته و نزدیک به ۶۰ نفر زخم برداشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *