بزرگ ترین عملیات یهودی سازی در بیت المقدس

مرکزی اسرائیلی اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین “بتسلم” در گزارشی فاش کرد که بزرگ ترین عملیات اخراج فلسطینیان در بیت المقدس، در منطقه “بطن الهوی” در مرکز منطقه “سلوان” درحال رخ دادن است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از فلسطین الیوم، رژیم اسرائیل تاکنون به ۸۱ خانواده فلسطینی که از دهها سال پیش تاکنون در منطقه بطن الهوی سکونت داشته اند، برای تخلیه خانه هایشان، اخطار داده است.

تحقیقی که دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل انجام داده است نیز نشان می دهد، ۴۵ درصد از خانواده های ساکن این منطقه، بر اساس معیار قومیت، با خطر از دست دادن خانه هایشان مواجه هستند.

بر اساس این تحقیق حقوقی، مسوولان رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان اشغال بیت المقدس، سیاست تبعیض ضد فلسطینیان ساکن شرق این منطقه را در پیش گرفته اند.

این رژیم برای افزایش جمعیت یهودیان در بیت المقدس و کاهش ساکنان فلسطینی این شهر، به روش های مختلفی متوسل شده است تا با تغییر جغرافیای انسانی قدس اشغالی، از هر اقدامی در آینده که تهدیدی برای حاکمیت اسرائیل بر این شهر باشد، پیشگیری کند.

این تحقیق نشان می دهد؛ رژیم اسرائیل هزاران دونم( هر دونم هزار مترمربع است) از اراضی ساکنان فلسطینی شرق بیت المقدس را مصادره و ۱۲ محله یهودی نشین به جای آنها احداث کرده است؛ جایگاه این مناطق از نظر قانون بین المللی، تفاوتی با شهرک های اسرائیل نشین در دیگر اراضی کرانه باختری رود اردن، ندارد.

تحقیق دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل همچنین نشان می دهد که در سال های اخیر همه فلسطینیان ساکن شرق بیت المقدس با کمبود مسکن، بودجه، تاسیسات زیربنایی و خدمات مواجه بوده اند و وزارتخانه های اسرائیل و شهرداری صهیونیستی بیت المقدس، هزینه های مربوط به این موارد را به انجمن شهرکسازی “عطیرت کوهانیم” اختصاص داده اند تا با بیرون راندن خانواده های فلسطینی ساکن محله بطن الهوی، ساکنان صهیونیستیا، جایگزین آنان شوند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *