برگزاری مراسم محرم با رعایت مسایل بهداشتی

معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با اعضای دارالانشای شورای عالی تنظیم امور دینی و کمیسیون عالی هماهنگی امور امنیتی مراسم دینی بر برگزاری مراسم محرم با حفظ و رعایت مسایل بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم، نگرانی​ها نسبت به کرونا و برگزاری مراسم وجود دارد.

به همین منظور، اعضای نهادهای برگزاری مراسم محرم در کشور برنامه​هایشان را با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری مطرح کردند.

بر اساس این برنامه، باید تمام رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه در هنگام برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا رعایت شود و محلات و اماکن برگزاری مراسم هم قبل از برگزاری مراسم و هم بعد از آن، ضد عفونی شود.

در عین حال، سرور دانش، با اشاره به فرارسیدن دهه محرم گفت که وحدت و همبستگی مردم افغانستان در وضعیت حساس کنونی، یکی از ضرورت‌ها است و علمای دینی تلاش کنند که در این فرصت مسائل مربوط به وحدت ملی، وفاق، همدلی و تقریب مذاهب تقویت گردد و علما و خطبا مردم را به یک​پارچگی و وحدت بیشتر ترغیب کنند.

معاون دوم ریاست جمهوری اظهار داشت که توجه به آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان دولت و طالبان، علمای دینی در سخنرانی‌های شان، به مسائل مربوط به صلح بپردازند و تلاش کنند که مردم را در جریان روند صلح قرار دهند و از نقش مردم در سرنوشت آینده​شان یادآوری به عمل آورند.

دانش به مشاور امور صحی معاون دوم ریاست جمهوری هدایت داد که در هماهنگی با نهادهای یاد شده، تلاش کند تا تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز صحی برای مساجد و تکایا از طریق وزارت صحت عامه فراهم گردد.

از سویی هم، بر تامین امنیت مراسم عزاداری دهه محرم تاکید شده و گفته شد که نهادهای امنیتی مثل سال‌های قبل در این راستا برنامه دارند و تاکید کرد که تلاش صورت گیرد که سطح هماهنگی و همکاری مردم و متولیان مساجد و تکایا با نهادهای امنیتی افزایش یابد.

استاد دانش در رابطه به اجرایی شدن فیصله‌های سال‌های قبل در رابطه به تامین امنیت مراسم دهه محرم و تجهیز محافظان مساجد گفت که بخش زیادی از آن فیصله‌ها تطبیق و اجرایی شده و تلاش می‌شود که موارد باقی​مانده نیز اجرایی گردد.

امنیت مراسم و دسته های عزاداری از جمله نگرانی ها است که همه ساله وجود داشته و مسوولان برگزاری مراسم عزاداری محرم از دولت انتظار دارند تا در این رابطه توجه جدی داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *