بازشماری آرای کابل، اجرای فرمایشات رئیس جمهور

محمد باقر محقق کمیسیون مستقل انتخابات را ناقض حقوق مدنی مردم عنوان کرده و گفته است که این نهاد در روز برگزاری انتخابات و بازشماری آرای حوزه کابل مشغول فروش آرا و یا هم مشغول اجرای فرمایشات رئیس جمهور بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد باقر محقق، نامزد انتخابات پارلمانی در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات حوزه کابل گفته است که کمیسیون های انتخاباتی در روزهاى راى گیرى و شمارش مجدد یا مشغول فروش آراى مردم بودند و یا عملى کننده فرمایشات رئیس جمهور و مشاورین مربوطه شان در جهت نابود کردن آراى واقعى مردم، که دخالت مستقیم ارگ در روند انتخابات از آفتاب هم روشنتر بود و سرانجام اعلام نتایج دیر هنگام و دست‌کارى شده انتخابات کابل کاملاً ناعادلانه و محصول زد و بندهاى دولت با کمیسیون یا تاجران راى با کمیسیون بود.

متن کامل اعلامیه محمد باقر محقق:

بدین وسیله تشکر و قدردانی می شود از حضور پرشور مردم شریف کابل در انتخابات پارلمانی که شکوه حضور آنها نماد آزادی، دموکراسی و عدالتخواهی بود .

سپاس ویژه دارم از مردم عزیز کابل که در پروسه ملی انتخابات پارلمانی امسال، به بنده اعتماد نمودند و راى پاک و کافى براى وکالت را برایم لطف نمودند و نیز به آن عده از دوستانم که مطابق آراء پاک مردم در لیست برندگان قرار گرفتند تبریک میگویم .

ثانیا لازم به ذکر میدانم که متاسفانه در این انتخابات ملت ما شاهد نابسامانى هاى گسترده بودند، مانند تقلب گسترده، بی عدالتی، خرید و فروش آراء مردم و حذف سیستماتیک شخصیتهاى مخالف و منتقدان سیاستهاى تبعیض آلود حکومت فاسد و حمایت و بالا کشیدن چهره های همسو با سیاست های یکجانبه ارگ و یا عناصر پولدار و تاجر آراى مردم، که این امر بر هیچ انسان منصف پوشیده و مبهم نیست .

کمیسیون های انتخاباتی در روزهاى راى گیرى و شمارش مجدد یا مشغول فروش آراى مردم بودند و یا عملى کننده فرمایشات رییس جمهور و مشاورین مربوطه شان در جهت نابود کردن آراى واقعى مردم، که دخالت مستقیم ارگ در روند انتخابات از آفتاب هم روشنتر بود و سر انجام اعلام نتایج دیر هنگام و دستکارى شده انتخابات کابل کاملاً ناعادلانه ومحصول زد و بندهاى دولت با کمیسیون یا تاجران راى با کمیسیون بود .

مردم عزیز کابل ؛ علاوه بر فساد مالى و سیاسى کمیسیونها که ناقض حقوق مدنى همه وطنداران مان بود ، براى حذف هدفمند و سازمان یافته قوم هزاره از روند انتخابات کابل ، اقدامات منظم از سوى حلقه فاسد ارگ از شروع توزیع تذکره و راجستر راى دهندگان و اجرا و ختم پروسه انتخابات سازماندهى و توسط کمیسیون ها قرار شرح ذیل تطبیق گردید.

(١) در شروع ثبت نام رای دهندگان ، با زمینه سازى انفجار در محل توزیع تذکره در ناحیه ششم کابل که عمدتاً هزاره نشین است شرایط را طورى عیار ساختند که با ایجاد فضای رعب و وحشت و تبلیغات منفی و تهدیدات بالای امنیتی، میزان ثبت نام رای دهندگان را به حد اقل رسانیدند،

(٢) در روز انتخابات ، مشخصا حوزه های انتخاباتی غرب کابل اکثراً فعال نشد ومردم ده ساعت روى پا ایستادند و بدون یافتن حق راى نا امیدانه به خانه هاى شان برگشتند و تعداد اندکى محلات راى دهى غرب کابل در روز اول از ساعت دو بجه بعد ازظهر باز شدند و روز دوم هم برخى سایت هایی که فعال شدند از نیمه روز دوم شروع به فعالیت کردند.

(٣) مشکل عمده دیگر این بود که کارمندان کمیسیون را در غرب کابل طورى آموزش داده بودند که سیستم های بایمتریک را بصورت درست فعال نمیتوانستند و بعد هدایت شفاهى دادند که بدون بایمتریک کار کنند و لیست رای دهندگان را بگیرند که بعداً آن را باطل اعلام کردند .

(۴) مشکل دیگر اینکه در محلات یاد شده یا لیست راى دهندگان وجود نداشت یا لیست رای دهندگان ولایات دیگر را در محلات هزاره نشین کابل فرستاده بودند و یا لیست کسانیکه اول نام شان حروف مشخص بود در سیستم موجود نبود .

(۵) در ختم پروسه شمارش آراء ، طرح باز شمارى آراى کابل مطرح شد ، که هدف آن را جدا کردن رای پاک از ناپاک وانمود کردند ، به این بهانه زمینه مهندسی انتخابات را به نفع خریداران راى و افراد توصیه شده ارگ و حذف منتقدان و مخالفین سیاسى حکومت فراهم ساختند و در نتیجه در کنار کسانى که با راى پاک مردم درصدر قرار گرفتند ، تعداد زیادى از عناصر وابسته به حکومت و یا خریداران راى مردم نیز در لیست برندگان قرار گرفتند و حقوق مردم وکاندیدانى که برنده واقعى بودند پایمال گردید .

با در نظر داشت وضعیت موجود و دست برد آشکار در آرای پاک مردم، که این امر بحدى غیر قابل انکار بود که کمیسیون شکایات انتخاباتى با همه فساد مالى وسیاسى که داشت نتوانست منکر فساد گسترده در انتخابات کابل شود و سرانجام نتایج انتخابات کابل توسط حکم صریح کمیسیون شکایات انتخاباتى باطل اعلام گردید، که حکومت طى یک اقدام مداخله گرانه و غیر قانونى به زور تهدید و تخویف مانع ابطال انتخابات کابل گردید که بر همگان واضح است .

در اخیر از دست اندر کاران انتخابات میخواهم که جهت احیاى حقوق مردم کابل و برای کسب اعتماد ملی به پروسه انتخابات و توسعه روند دموکراسی نوپای در کشور مطابق قانون انتخابات و فیصله قبلى کمیسیون شکایات انتخاباتى و تقاضاها و بیانیه هاى احزاب سیاسى ، کاندیدان معترض به نتایج جعلى انتخابات و نهادهاى مدنى مرتبط به انتخابات ، نتیجه انتخابات کابل را باطل اعلام نموده و در روشنایى قانون ، انتخابات کابل را مجدداً برگذار نمایند تا باشد که مردم از یکسو به حقوق شفاف مدنى شان دست یابند واز سوى دیگر اعتماد مردم به اصل انتخابات اعاده گردد در صورت عدم توجه به خواست مردم خطر پدید آمدن بحران ملى محتمل است .

والسلام

محمد باقر محقق کاندید ولسى جرگه سال ١٣٩٧

کابل ٢۷/١٠/١٣٩٧

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *