بازداشت، حامی گروه های تروریستی منافقین و القاعده در عراق

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ندای حقیقت” از بغداد بازداشت “احمد علوانی” نماینده پارلمان عراق و هماهنگ کننده سازمان تروریستی منافقین با گروه های تروریستی تکفیری در شهر الرمادی واقع در ولایت الانبار، منجر به کشته و مجروح شدن ده ها نفر گردید.

به گفته مقامات امنیتی زمانی که پولیس و سربازان قصد داشتند احمد العلوانی، از منتقدین سرسخت دولت، را در خانه او در شهر رمادی بازداشت کنند، درگیری شدیدی میان آنها و محافظان و اقوام آقای علوانی درگرفت که در جریان این درگیری علی علوانی برادر مزدور یاد شده (احمد علوانی) و پنج تن از محافظانش  بلا فاصله کشته شدند.

به گزارش منابع محلی پیش از ورود نیروهای پولیس به خانه العلوانی تروریست های تکفیری حامی وی ابتدا با استفاده از سلاح های خودکار و آرپی جی مبادرت به حمله به نیروهای پولیس عراق نمودند. در این حمله  ۱۰ تن از ماموران امنیتی پولیس عراق مجروح و ده ها نفر از حامیان العلوانس که گفته می شود، خواهر و تعدادی از عشیره وی نیز می باشند،  کشته شدند .

علی علوانی برادر نماینده بازداشت شده به اتهام ارتکاب جرایم تروریستی تحت تعقیب  نیروهای امنیتی و پولیس عراق قرار داشت.

در همین ارتباط  وزارت دفاع عراق طی بیانیه ای اعلام داشت: برادر علوانی به همراه محافظانش به محض ورود نیروهای امنیتی، به سوی آنها آتش گشودند که این تیراندازی یکی از ماموران امنیتی کشته و پنج نفر دیگر از این نیروها مجروح شدند و در نهایت، احمد علوانی توسط ماموران ضد تروریسم پولیس عراق بازداشت گردید.

به گفته مقامات امنیتی علوانی به واسطه همکاری و حمایت از تروریسم در پوشش اعتراضات ضد دولتی (که در یک بزرگراه در نزدیکی رمادی چادر زده‌اند) بازداشت شده است؛ وی از مدت ها پیش به خاطر حمایت از القاعده متهم و تحت تعقیب بود.

پیش از این نوری المالکی نخست وزیر عراق از چادرهای تظاهر کنندگان ضد دولتی در الرمادی به عنوان پناهگاهی برای تروریست های القاعده نام برده و خواستار برچیده شدن این چادرها شده بود.

دستگیری احمد العلوانی در حالی صورت می‌گیرد که عراق صحنه درگیری‌های فرقه‌ای است. تشدید خشونت‌ها به ترتیبی است که سال گذشته از ٢٠٠٨ تاکنون خونبارترین سال عراق بوده است؛ از ماه جنوری گذشته، ۸۰۰۰ نفر کشته شده‌اند که بسیاری از آنها در درگیری های فرقه ای جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط سازمان ملل متحد از رهبران سیاسی عراق خواسته است؛ برای پایان دادن به این خونریزی‌ها همکاری کنند.

خشونت‌های عراق از ماه اپریل ۲۰۱۳ همزمان با تشدید فعالیت های ضد امنیتی گروهی از سنی های تکفیری و جریانات بعثی با همکاری و مداخله مستقیم منافقین در نزدیکی شهر شمالی حویجه و سرکوب شدید آنها به دست ارتش، شدت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *