ایران ادعای ترور یک عضو ارشد القاعده در تهران را رد کرد

با آنکه رسانه های امریکایی به نقل از منابع معتبری از کشته شدن یک عضو ارشد گروه القاعده در تهران، پایتخت ایران خبر داده اند؛ اما وزارت خارجه این کشور به این خبر واکنش جدی نشان داد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (۲۴عقرب) ضمن رد ادعای ترور یک عضو القاعده در این کشور، هرگونه حضور اعضای این گروه را تکذیب کرد.

روزنامه نیویارک تایمز در گزارشی مدعی شده که نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در حمایت امریکا، ابو محمد المصری یکی از اعضای ارشد القاعده و عامل اصلی بمبگذاری‌های سفارت امریکا در کنیا و تانزانیا را در تهران ترور کرده است.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه ایران به رسانه‌ های امریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌ های هالیوودی مقام ‌های امریکا و رژیم صهیونیستی نیافتند.

به گفته وی، واشنگتن و تل ‌آویو برای شانه خالی کردن از مسوولیت، تلاش می‌ کنند با دروغ‌ پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ ها، ایران را مرتبط با چنین گروه ‌هایی به تصویر بکشند.

در گزارش نیویارک تایمز آمده است که ابومحمد المصری، فرد دوم القاعده همراه با دخترش مریم که همسر حمزه بن‌لادن، پسر اسامه بن ‌لادن بود، در تهران کشته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *