انگلیس چطور از ایران جاسوسی می کند ؟

خبرگزاری خاورمیانه / میز امنیت

دادخدا سالاری رئیس دادگاه انقلاب ولایت جنوبی ایران ” کرمان ” امروز از دستگیری یک جاسوس استخبارات انگلیس MI 6 در این ولایت خبر داده و گفته بود که وی با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ( نیروهای مخفی استخبارات ایران ) و پس از ۱۰ ماه کار اطلاعاتی و مراقبتی این جاسوس در کرمان دستگیر شده است.

آنطور که رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفته بود: این جاسوس MI6 پس از رخصتی سفارت انگلیس در ایران به طرق دیگر اقدام به ارائه اطلاعات می‎کرده است.

در همین باره، علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت و عضو مجمع نمایندگان ولایت کرمان با اشاره به دستگیری جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلیس اظهار داشت: این جاسوسان انگلیس با تلاش اداره کل استخبارات دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این جاسوس انگلیس با بررسی شرایط اقتصادی کشور، حتی پیشنهاداتی در مورد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به سرویس اطلاعات خارجی انگلیس داده بود که از آن جمله پیشنهاد لغو بیمه کشتی‌های نفتکش ایرانی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان ولایت کرمان در مجلس با اشاره به ارتباط این جاسوس انگلیس با یکی از نهادهای اقتصادی استان متبوعش گفت: این جاسوس انگلیسی از کسانی بوده که با یکی از نهادهای اقتصادی کرمان ارتباط داشته و با استفاده از اطلاعاتی که از این نهاد کسب می‌کرد، راجع به تحریم‌ها به دشمن اطلاعات داده است.

وی می‌گوید: این جاسوس اطلاعات اقتصادی کشور را به انگلیس منتقل کرده و حتی بر مبنای پیشنهادات او، بیمه کشتی‌های نفتکش ایران نیز تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

طبق اطلاعاتی که این جاسوس به انگلیس منتقل کرده بود، به افسران اطلاعاتی انگلیسی گفته بود که ایران از پرچم کشورهای دیگر برای انتقال مواد نفتی خود استفاده می‌کند. این جاسوس MI6 این اطلاعات را در اختیار دشمنان نظام اسلا بریتانیا و آمریکا می قرار داده و آنها نیز از اطلاعات این جاسوس در تعیین و تصویب تحریم‌ها استفاده کرده است.

اتهامات وارده به این جاسوس انگلیسی دقیق بوده و متهم نیز به انجام جاسوسی و اتهامات وارده، اعتراف کرده است. حتی این جاسوس در حالی دستگیر شده که حامل اطلاعات دیگری برای انتقال به سرویس استخبارات انگلیس بوده است.

جاسوس دستگیر شده، یک یا دو بار نیز به انگلستان سفر کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *