انفجارهای پی درپی در ولایت الجیزه مصر

منابع امنیتی مصر روز پنجشنبه اعلام کردند، بر اثر وقوع انفجارهایی در ولایت الجیزه این کشور، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی مصر روز پنجشنبه اعلام کردند، بر اثر وقوع انفجارهایی در ولایت الجیزه این کشور، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولایت الجیزه که نزدیک قاهره، پایتخت قرار دارد، صبح امروز شاهد چهار انفجار بود.

سرلشکر هانی عبداللطیف سخنگوی وزارت داخله مصر نیز در روایتی دیگر از این حادثه گفت: صبح امروز سه ماین دست ساز مقابل مغازه ها در مناطق مختلف حی المهندسین و منطقه امبابه منفجر شد که بر اثر آن دو کارگر یک رستوران زخمی شدند.

وی افزود: هنوز عاملان این انفجارها دستگیر نشده اند و کارشناسان خنثی سازی بمب مشغول بازرسی این محل ها برای یافتن ماین های احتمالی دیگر هستند.

مناطق مختلف مصر از مدت ها پیش شاهد وقوع انفجار مان های دست ساز است و این ماین ها بیشتر نیروهای پولیس، ارتش و ساختمان های دولتی را هدف قرار می دهند.

مقام های مصری گروه اخوان المسلمین را عامل این انفجارها معرفی می کنند و این در حالی است که گروه های دیگری مسئولیت این انفجارها را بر عهده می گیرند و خود اخوان المسلمین این اتهام ها را رد می کند. اما مقام های مصری این گروه ها را نیز با اخوانی ها مرتبط می دانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *