انتقاد از ناکامی دولت اوباما در خاورمیانه

دو سناتور جمهوری‌خواه جنگ‌طلب در امریکا دولت این کشور را به علت ناتوانی و بی‌کفایتی در تاثیرگذاری بر حوادث و رویدادهای خاورمیانه مورد انتقاد قرار داده‎اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سناتور جان مک کین و لیندسی گراهام در یک بیانیه مشترک اعلام کردند : چه در مصر، سوریه، عراق یا سایر مناطق ناکامی دولت اوباما در استفاده از نفوذ ما برای تاثیرگذاری بر رویدادها در این بخش مهم و حساس از جهان تنها به کاهش اعتبار و محدودیت نفوذ و گزینه‎‌های سیاسی ما منجر شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است : هر چند نفوذ امریکا در حوادث مصر و منطقه خاورمیانه همواره محدود بوده است اما هنوز هم قابل توجه و چشمگیر است.

سخنان این دو سناتور پس از سفر اخیر آنها به مصر مطرح می‌شود.

مک کین و گراهام همچنین از دولت امریکا خواستند در پی سرکوب خونین مردم مصر از سوی ارتش این کشور، کمک‌های خود به قاهره را به حالت تعلیق درآورد.

این دو سناتور امریکایی خاطرنشان کردند : ما از دولت اوباما می‌خواهیم کمک به مصر را به حالت تعلیق درآورد.

با این وجود، سخنان آنها مخالفان را به اصلاحات مطرح شده از سوی سناتور رند پاول هدایت می‌کند که به معنای قطع کمک‌های ۱.۵ میلیارد دالری امریکا به مصر است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا از اطلاق واژه «کودتا» به برکناری محمد مرسی از قدرت از سوی ارتش مصر خودداری کرده است چرا که این مسئله مستلزم قطع کمک‌های واشنگتن به قاهره خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *