امنیت ملی انتقام حمله به سمنگان را می گیرد

ریاست عمومی امنیت ملی در واکنش به حمله تهاجمی و موتربم طالبان در شهر ایبک، مرکز سمنگان گفته است که به زودی انتقام سختی از این گروه گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح دو روز پیش یک حمله گسترده تهاجمی را بعد از انفجار موتربم بر ریاست امنیت ملی سمنگان انجام داد.

حال ریاست عمومی امنیت ملی در واکنش به این حمله، می گوید که حملات انتقام جویانه و سختی به زودی نسبت به حمله سمنگان انجام می شود.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که طالبان با همکاری گروه های تروریستی خارجی که مخالف صلح و آرامش در افغانستان هستند و به هیچ یک از ارزش های انسانی پایبند نیستند، یک جنایت دیگر در سمنگان مرتکب شدند.

به گفته منبع، طالبان بعد از توافقنامه صلح، حملات خود بر غیرنظامیان را افزایش داده است و حسن نیت دولت افغانستان را نادیده گرفته است.

ریاست امنیت ملی می گوید که در پاسخ به حمله تهاجمی طالبان در سمنگان، تمام نیروهای عملیاتی و رزمی اش را در سراسر کشور به حالت آماده باش قرار داده و به زودترین فرصت «حملات انتقام جویانه» برای سرکوبی طالبان و گروه های ترویستی خارجی راه اندازی می کند.

بر اساس معلومات منبع، طالبان همچنان با گروه های تروریستی از جمله القاعده همکاری دارد و حملات خود را نیز در حمایت آنها طرح ریزی می کند.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

گفتنی است که در انفجار موتربم و حمله گروهی طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان در شهر ایبک، ده تن از نیروهای امنیتی جان باخته و بیش از ۴۰ تن به شمول غیرنظامیان زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *