امریکا؛ ناامید شده است؟

به بن بست مواجه شدن گفتگوهای صلح و عدم دستیابی به یک راه حل با گذشت بیش از یک ماه، امریکا را با نگرانی و ناامیدی نسبت به این روند مواجه ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، به تازگی سفرهای منطقه ای خود را آغاز کرده است.

وی در حساب توئیتر خود نگاشته است که «افغان‌ ها باید به جای تخریب، ثبات و به جای هرج و مرج راه بخشش و به جای انتقام راه سازش را در پیش گیرند.»

خلیلزاد می گوید که با وجود تعهدات برای کاهش خشونت‌ ها، این روند اتفاق نیافتاده‌ است.

نماینده ویژه امریکا برای صلح که به نوعی ناامید از روند گفتگوهای صلح شده؛ در یک هشدار گفته است «دریچه دستیابی برای یک توافق سیاسی برای همیشه باز نخواهد ماند.»

وزارت خارجه امریکا نیز شب گذشته اعلام کرد که خلیلزاد به ناروی سفر کرده و دربارۀ هماهنگی بین‌ المللی و پشتیبانی از روند صلح افغانستان با مقام های این کشور گفتگو کرده است.

بر این اساس، خلیلزاد در سفر به دوحه، با اعضای هیئت‌ های جمهوری افغانستان و طالبان دیدار و برای پیگیری گفتگوها برای کاهش خشونت و فشار به هر دو طرف برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ های اخیر صحبت خواهد کرد.

انتظار می‌ ‌رفت که همزمان با آغاز گفتگوها در قطر، خشونت ‌‌ها در افغانستان کاهش یابد؛ اما برعکس خشونت‌‌ ها در این مدت به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

همچنین چهار تن از اعضای گفتگوکننده هیئت افغانستان در روزهای اخیر به کابل برگشته و گفتگوها را ترک کرده اند و دلیل آن نیز مشکلات شخصی بیان شده است.

اتفاقات اخیر و عدم دستیابی به راه حل اساسی و در کنار آن افزایش خشونت ها در بخش های عمده ای از کشور، نوعی ناامیدی برای مردم و حامیان افغانستان را به دنبال داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *