افشای اطلاعات میدان هوایی اسرائیل

فرضیات می‌گویند که این یک اشتباه بزرگ بوده است زیرا به نظر من آن چه که مورد تاکید است رابطه مسموم و کاملا نامشروعی است که میان امریکا و اسرائیل وجود دارد.

در زمانی که امریکا این جنگ‌های مختلف را برای اسرائیل به راه می‌اندازد، اکنون ۲۵ میلیون دلار دیگر برای ساخت یک پایگاه نظامی دیگر هزینه شده در حالی که از سال ۱۹۹۸ امریکا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت پایگاه دیگری برای اسرائیل خرج کرده است.

با این وجود من فکر می‌کنم که سئوال شما بسیار خوب طراحی شده است زیرا به واقع طی ۵ سال گذشته که باراک اوباما رییس جمهور امریکا شده است، اصطکاک‌های بسیاری میان واشنگتن و تل آویو وجود داشته است – در واقع اوباما و نتانیاهو درباره مسائل بسیاری با یک دیگر توافق نداشته‌اند، حتی در جنگ با ایران.

بسیار خوب خواهد بود که افشای این اطلاعات را عامدانه بدانیم به این دلیل که بر اسرائیل فشاری وارد آمده باشد. شاید مسائل اطلاعاتی وجود دارد که بر مبنای آن دولت امریکا به این نتیجه رسیده باشد که اسرائیل در حال انجام اقدامی به غایت ابلهانه است؛ چیزی مثل حمله علیه سوریه یا تهاجم به ایران یا حتی این که اسرائیل قصد دارد به یک اقدام خصمانه دیگر مثل آن چه که در سال ۱۹۶۷ علیه ناو یو اس ای لیبرتی امریکا انجام داد، دست بزند. در این لحظه اطلاعات آن ثدر قلیل است که نمی‌توان نتیجه گیری درستی داشت.

اما فکر می‌کنم اصطکاک‌هایی که میان واشنگتن و تل آویو وجود دارد تمامی این احتمالات را ممکن می‌کند؛ بدین معنی که افشای اطلاعات عمدی عمدی بوده است. … یک زهر چشمی به روش واشنگتن که به اسرائیل بگوید آن چه قصد انجام آن را داری، حتی فکر انجام آن را هم نکن.
اجازه بدهید دورنمای آن را این جا ترسیم کنم – ۲۵ میلیون دلاری که قرار است امریکا بر روی این پایگاه نظامی هزینه کند تقریبا معادل پولی است که واشنگتن هر روزه به تل آویو می‌دهد؛ ۳۶۵ روز یک سال.

۳ میلیارد دلار که شنیده‌ایم حدودا در طول یک سال به اسرائیل داده می‌شود در حقیقت به ۱۰ میلیون دلار نزدیکر می‌شود وقتی تمامی وام‌ها، هزینه‌های کوچک و مزایای جانبی را که اسرائیل از جیب مالیات دهندگان امریکایی را در نظر بگیرییم. بنابراین همان ۲۵ میلین دلار در روز طی ۳۶۵ روز سال مورد قبول است. این یک واقعیتی است که امریکایی‌ها باید بدانند.

این فقط یک پایگاه ۲۵ میلیون دلاری نیست؛ این ۲۵ میلیون دلاری است که از این کشور، هفت روز هفته و ۳۶۵ روز سال دارد خارج می‌شود تا اسرائیل در سراسر دنیا جولان بدهد و برای خود دشمن درست کند و بعد امریکا هم وظیفه خود بداند که از ادامه وجود اسرائیل حمایت کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *