افشاگری تازه؛ عربستان در پی تضعیف حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان

کار بران شبکه های اجتماعی سندی سریی را دست به دست می کنند که نشان می دهد عربستان سعودی در پی تضعیف جزب الله است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سندی سری در صفحات مجازی دست به دست می شود و نشان می دهد که عربستان سعودی با حمایت از همپیمانانش در لبنان در پی تضعیف حزب الله است.

گفته می شود که این سند محرمانه که مربوط به وزارت خارجه سعودی و با مهر فوق‌العاده سری است و پایان آن امضای عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی قرار دارد نشان می دهد که سعودی با حمایت از متحدانش در لیست‌های انتخاباتی لبنان با هدف تضعیف حزب‌الله و کم کردن از محبوبیت مردمی در پی تضعیف این حزب است.

در متن این سند محرمانه، سعودی از متحدان لبنانی اش خواسته است که با حمایت از جریان های المستقبل و جزب القلوب در انتخابات پارلمانی فرصت برای ارایه پیشنهاد در پارلمان اینده لبنان به هدف تصویب قانون در باره حضور آوراگان سوری و اعمال فشار بر حزب الله در منطقه ای البقا و تغییر بافت اجتماعی ایجاد کنند.

تضعیف نفوذ حزب الله درمنطقه البقاع لبنان،ایجاد شکاف میان حزب الله و پایگاه مردمی‌اش و خارج کردن این منطقه از سیطره ای  نفوذ حزب الله سه هدف است که سعودی در پی اش می باشد.

گفته می شود که جریان المستقبل و چندین جریان دیگر در لبنان تحت حمایت مستقیم سعودی قرار دارد و منابع لبنانی همواره مدعی شده اند که سعودی درتلاش است تا در انتخابات پارلمانی این کشور تاثیر بگذارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *