اظهارات بسیار مهم و تامل برانگیز مقام امریکایی درباره ۱۱ سپتامبر و نقش عربستان

نشریه “THE REALNEWS NETWORK” در مصاحبه با باب گراهام، رئیس سابق کمیته اطلاعات سنا ـ که شخصا در تحقیق و تفحص از وقایع یازده سپتامبر دخیل بوده ـ به موضوع نقش دولت بوش و دیک چنی در ماجراهای مرموز این واقعه پرداخته است.

 “سفیر وقت عربستان سعودی در ایالات متحده از تمامی وقایع یازده سپتامبر آگاه بوده و در روزهای منتهی به ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مرتب با بوش دیدار داشته، بدون آنکه در مورد این مسأله سخنی بگوید. به گفته وی، تلاشی تعمدی برای عدم آگاهی از این ماجرا هم در دولت بوش و هم در مقامات سعودی به چشم می خورد

 تمامی آژانس های حاکمیتی و مقامات دولتی در یک جهت هماهنگ برای مخفی نگه داشتن این ماجرا و ماهیت آن حرکت کرده اند، از کارمند فرودگاه اورلاندو که ورود اتباع سعودی به ایالات متحده را انکار کرده تا دولت بوش که اجازه خروج شمار بسیاری از شهروندان سعودی را بلافاصله بعد از وقوع حوادث داد تا هیچ گاه اطلاعات کافی در مورد اصل ماجرا در اختیار نداشته باشیم. قطعا بدون وجود یک رهبر و هدایت گر اصلی ـ که به همه اینها بگوید در کدام جهت حرکت کنند ـ این هماهنگی گسترده امکان پذیر نبوده است.

 این هماهنگی در واقع قبل از وقوع حوادث صورت گرفته است. بعد از حوادث این هماهنگی از صورت حمایت از سعودی ها برای انجام عملیات به سمت مخفی نگه داشتن نقش آنها در نتایج وقایع پیش رفته است. وی صراحتا بیان می کند که بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر دولت ایالات متحده از یک تاکتیک فریب استفاده و کل سناریوی یازده سپتامبر را از نو بازنویسی کرده تا نقش عربستان را به کل محو کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *