اردوغان : هرچه غرب بیشتر تروریست‌ها را تغذیه کند، بیشتر در آن غرق خواهد شد

در پی حمله یک موتر به عابران در یکی از شهرهای آلمان که بیش از ۳۰ نفر کشته و زخمی شده اند، رییس جمهور ترکیه کشورهای اروپایی هشدار داد و گفت که هرچه غرب بیشتر تروریستها را تغذیه کند، بیشتر در آن غرق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رجب طیب اردوغان که در جمع هوادارانش در شهر دنیزلی ترکیه سخنرانی می‌کرد گفت که نمی‌توانید چیزی را که روی داده توضیح بدهید. نمی‌توانید از بار سنگین ترورها رهایی یابید. دیدید که تروریستها در آلمان چه کردند؟

در ادامه اردوغان گفت که  چنین اتفاقی در فرانسه نیز روی خواهد داد. هرچه غرب بیشتر تروریستها را تغذیه کند، بیشتر در آن غرق خواهد شد.

در همین حال رئیس جمهوری ترکیه یک بار دیگر در سخنان خود از فرانسه به علت توافق با «نیروهای دمکراتیک سوریه» و تصمیم به اعزام نیرو به شهر منبج سوریه انتقاد کرد و گفت که پاریس از تروریسم حمایت می‌کند و میزبان تروریستها در کاخ الیزه است.

این در حالیست که امانوئل مکرون در ماه مارچ در پاریس با شماری از نمایندگان گروه‌های کرد که ترکیه آنها را تروریست و مرتبط با «پ ک ک» می‌خواند، دیدار کرد.

این سخنان اردوغان در حالی بیان شده است که بنا بر اعلام پلیس آلمان هیچ نشانی مبنی بر تروریستی بودن حملۀ شهر مونستر یافت نشده و بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، مهاجم دارای سابقۀ مشکلات روانی بوده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *