اتمر: ناتوانی جامعه جهانی برای کمک به افغانستان؛ صلح با طالبان به معنی ختم تهدید تروریسم نیست

نامزد وزیر وزارت خارجه در ارائه برنامه هایش به مجلس نمایندگان نسبت به ناتوانی جامعه جهانی برای کمک به افغانستان هشدار داده و گفت که صلح با طالبان به معنی ختم تهدید تروریسم بین المللی نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف اتمر، صبح امروز (۲۶عقرب) برنامه هایش را به عنوان نامزد وزیر وزارت خارجه به نمایندگان ارائه کرد.

وی در این نشست با اشاره به نشست ژنو نسبت به خطر ناتوانی جامعه جهانی برای ادامه کمک ها به افغانستان هشدار داده و اظهار داشت که نشست ژنو برای کشور مهم است.

به گفته اتمر، کمک ‌های تعهد شده جامعه جهانی تا دو ماه دیگر خاتمه می یابد و دولت با یک برنامه دقیق در ژنو اشتراک خواهد کرد.

نامزد وزیر وزارت خارجه اظهار داشت که جامعه جهانی برای ادامه کمک ها، ۱۰ شرط اساسی به حکومت افغانستان و طالبان سپرده است.

وی تاکید کرد که شروط جامعه جهانی از سوی کابینه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

از سویی هم، اتمر با اشاره به افزایش خشونت و ناامنی در کشور تصریح کرد که صلح با طالبان به معنی ختم تهدید تروریسم بین المللی نیست.

به گفته وی، در حال حاضر از هر چهار، پنج نفری که علیه دولت در جنگ قرار دارند، یکی از آنها شهروند خارجی است و قرار نیست دولت با این افراد صلح کند.

بر اساس معلومات اتمر، تروریستان خارجی باید وجود و اهداف شان را از «خاک پاک» افغانستان دور کنند.

قابل ذکر است که اتمر برای اصلاحات در وزارت خارجه ۱۱ مورد را ارائه کرد که کاهش تشکیلات این وزارت، اجباری سازی زبان سازمان ملل و ماستری برای دیپلومات ‌ها و گرفتن آزمون ورود به این وزارت را از بخش‌ های مهم آن عنوان کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *