آل‌سعود برای مقابله با انصارالله دست به دامان کومور شد!

آل‌سعود پس از ناکامی در رویارویی با انقلابیون یمن و درپی دو شکست سنگین طی هفته‌های گذشته از انصارالله دست به دامان نظامیان کومور شد.

پس از ناکامی‌های پی‌درپی ائتلاف سعودی در یمن، با وجود حمایت‎های آمریکا، انگلیس و فرانسه و کمک‌های نیروهای سودانی و مراکشی اکنون خبر رسیده، پای «کومور» جنوبی‎ترین کشور عضو اتحادیه عرب نیز به میدان جنگ علیه یمن باز شده است.

آل‌سعود در حالی دست به دامان نظامیان کوموری شده که تمام گزینه‌های خود را علیه یمن آزمایش کرده و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

منابعی در جزایر «کومور» اعلام کرده‌اند، عربستان ۳۵۰ شبه نظامی کومور را روانه جنگ در یمن کرده است و برای هر کدام از آنها ماهانه ۱۰۰۰ یورو پرداخت می‌کند.

به کارگیری نظامیان «کومور» در چارچوب حمایت از طرح صهیونیستی- آمریکایی در یمن در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند سودان، سنگال، جیبوتی و اریتره اکنون در قالب ائتلاف سعودی با ارتش یمن و انصارالله می‎جنگند.

این در حالی است که روز دوشنبه ده‌ها نظامی اماراتی و سودانی در حمله نیروهای یمنی به ولایت «تعز» کشته شدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه تجمع این نیروها در منطقه «الجدید» شهر «المخا» در استان تعز را مورد حمله قرار دادند.

یک منبع نظامی در این‌باره گفته، «محل تجمع این نیروها در منطقه الجدید با چند فروند موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت و در پی آن ده‌ها اماراتی و سودانی کشته شدند.

بر اساس این گزارش در این عملیات «محمد الاماراتی» یکی از فرماندهان متجاوز به یمن نیز به شدت زخمی شد.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *