کشورهای حاضر در نشست استانبول جنایات رژیم اسرائیل را محکوم کردند

نشست سران کشورهای همکاری اسلامی با صدور بیانیه نهایی ۳۰ ماده‌ی پایان یافت و سران کشورهای اسلامی در این بیانیه خواستار تشکیل کمیته بررسی جنایات رژیم اسرائیل  در سرزمین فلسطین شدند.

سازمان همکاری های اسلامی به روز جمعه ۲۸ ثور در بیانیه پایانی خود ضمن محکومیت جنایات رژیم اسرائیل خواهان اقدامات شدند که مانع انتقال سفارت خانه های سایر کشور ها به قدس میشود.

سازمان همکاری اسلامی روز گذشته با محکومیت شدید اقدامات غیر انسانی نظامیان اسرائیلی علیه مردم فلسطین خواهان پی گیری این جنایات گردید.

در همین حال در این بیانیه از جامعه بین الملل به خصوص شورای امنیت سازمان ملل خواستار عمل نمودن به تعهدات شان درقبال مردم آواره فلسطین شده و اطمینان دهند که رژیم اسرائیل در مورد جنایات مرتکب شده شان پاسخگو خواهند بود.

در اخیر این بیانیه از تمام کشورهای حاضر در نشست خواسته شد که خشونت ها در غزه را در اولویت های دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار دهند.

این نشست در حالی در استانبول با حضور سران کشورهای اسلامی برگزار میشود که هفته گذشته مردم بیگناه فلسطین در اعتراض به اقدام آمریکا مورد هدف گلوله های رژیم اسرائیل قرار گرفتند که درنتیجه آن بیش از ۳۰۰۰ تن ازفلسطینیان کشته و زخمی گردیدند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *