رژیم اسرائیل: باید با ترکیه نیز مانند دیگر تروریستان بر خورد صورت بگیرد

وزیر مخابرات و ارتباطات رژیم اسرائیل در پی تنش ها میان ترکیه و این رژیم گفت زمان آنست که با ترکیه نیز مانند دیگر تروریستان برخورد صورت بگیرد.

ایوب قرا وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل، در واکنش به اخراج سفیر و کنسل این رژیم توسط حکومت ترکیه گفت این اقدام انقره دو روی و ریاکاری آنها را نشان میدهد.

قرا در اعتراض به گفته های تند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه رژیم اسرائیل و انتقاد از کشتار مردم بیگناه فلسطین در توئیتر خود چنین نوشت کسیکه بیرحمانه زنان وکودکان کرد را بمباران میکند نباید به ما درس اخلاق بدهد.

او با اشاره به اینکه اردوغان در میان تعدادی کثیری از طرفدارانش غرق است تاکید کرد دیگر زمان آن فرا رسیده است که با ترکیه مانند دیگر تروریستان برخورد کنیم.

اردوغان روزگذشته پس از برگزاری مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس بیان داشت اسرائیل حکومت تروریست هاست و جنایت هولناک را مرتکب شده اند  من این جنایت نابخشودنی را از هر طرفی که باشد چی آمریکا چی رژیم اسرائیل تقبیح میکنم.

انقره همچنان دیروز و امروز در واکنش به حملات اخیر بالای فلسطینیان سفیر و کنسل رژیم اسرائیل را عنصر نامطلوب خوانده و گفته که بهتر است برای مدتی این کشور را ترک کنند.

بربنیاد اطلاعات سال گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تصمیم یکجانبه ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اعلام کرد که سفارت خانه اش از تل آویو را به شهر قدس منتقل میکند.

این تصمیم ترامپ اعتراضات زیادی را به همراه داشت که از جمله کشور های انگلیس، آلمان، جاپان و فرانسه مخالفت شان را علیه این تصمیم آمریکا اعلام کردند اما با وجود قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و واکنش های جهانی ترامپ روز گذشته دریک مراسم همزمان با هفتادمین سالگرد نکبت رژیم اسرائیل سفارتش در قدس را افتتاح کرد.

قابل یاد آوری است که روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم اسرائیل پس از سال ۲۰۱۰  درپی حمله نظامیان این رژیم به کشتی ماوی مرمره که حامل کمک‌های بشردوستانه به فلسطین و منجر به کشته شدن ۱۰ شهروند ترکی شد به تیرگی گراید اما تابستان سال ۱۳۹۵ بعد از چندین مذاکره که ماه ها طول کشید توافقنامه را برای از سر گیری روابط سیاسی به هم امضاء کردند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *