ترامپ نه دیموکرات است و نه جمهوری خواه، فقط منطقه ناامن می‌سازد تا صنعت فروش سلاح را گسترش دهد

سیتی رقیه هاشم، فعال صلح طلب مالزیایی در مصاحبه که با یکی از رسانه‌ها داشت گفت که ما با یک رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه در آمریکا مواجه نیستیم، بلکه با صنعت فروش سلاح در این کشور رو به روهستیم که برای کسب منافع اقتصادی به بهانه‌های مختلف به دنبال آتش افروزی در نقاط مختلف جهان است.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، به نقل از ایرنا سیتی رقیه هاشم نویسنده، تحلیلگر و فعال مدنی مالزیایی گفته است که اسرائیل به عنوان بزرگترین متحد آمریکا تاکنون چندین بار به سوریه حمله کرده است، تهدیدات آمریکا برای شروع یک جنگ دیگر علیه سوریه درواقع به نظر می رسد که به دلیل پیروزی ها در غوطه شرقی سوریه باشد.

وی در ادامه گفت که سلاح ها و ابزار جنگی و حمایت های مالی آمریکا ، ناتو و اسرائیل این بحران را ایجاد کرد.

هاشم ضمن این که در مورد استفاده از سلاح شیمیایی را سوال برانگیز خواند اظهار داشت که این تهدید آمریکا با سوالات مختلفی روبه روست ازجمله اینکه آیا ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی، اثبات شده است؟ آیا ادعای خلق شده بهانه قانونی لازم را برای حمله مجدد فراهم نمی کند؟

این در حالیست که بعد از چند روز جنگ دوما بدست ارتش سوریه آزاد شد و وزیر دفاع روسیه گفت هیچ نشانه‌ای از استفاده سلاح شیمیایی دراین منطقه وجود ندارد و حتی یک نفر هم در تنها شفاخانه این منطقه مراجعه نکرده است و در هیچ جا هم اجساد تلنبار نشده است.

هاشم در ادامه افزود که اکنون گروههای زیادی درسوریه فعال هستند و با توجه به حجم سلاح های زیاد موجود در دست این گروهها، هر یک می توانند این حمله شیمایی را انجام داده و مسئولیت آن را برعهده دولت سوریه بیاندازند.

این فعال سیاسی در مورد فروش سلاح و صنعت عرضه آن به بازار از سوی کشورهای چینی گفت کشورهای غربی برای فروش سلاح، با راه انداختن آشوب‌های منطقه‌ای، به دنبال ایجاد تقاضا برای خرید سلاح‌های جنگی هستند و از این راه سعی در بهبود وضعیت اقتصادی خود دارند.

سیتی رقیه’ به وجود آمدن گروه‌های تروریستی مانند داعش را نتیجه سیاست‌های خارجی جنگ طلبانه آمریکا دانست و اظهار داشت که آن ها هرگز دغدغه برقراری امنیت و صلح را در جهان نداشته اند.

فعال مدنی مالزیایی با یادآوری رفتار غربی‌ها با بومی‌های قاره آمریکا تأکید داشت آن‌ها با چنین تاریخی نمی‌توانند ادعا کنند که با یورش به دیگر کشورها، به نفع مردم آن کشورها، امنیت و ثبات آورده یا می آورند.

وی تأکید کرد که سیاست‌های خارجی آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه، تنها باعث بیشتر شدن ناامنی و گسترش افراط گرایی شده است. این رویکرد همواره به دنبال ایجاد افراط گرایی و برهم زدن امنیت مناطق مختلف درخاورمیانه بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *