ترامپ قول داده است که «برجام» را به زودی پاره می‌کند

رییس‌جمهور آمریکا به مشاورین خود در کاخ سفید و کسانی که بر وی بخاطر وعده‌هایش در کمپاین‌های انتخاباتی اعتماد کرده بودند قول داده است توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ را پاره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، واشنگتن‌پست نوشته ترامپ در هفته‌های گذشته وعده داده با رهبر کوریای شمالی دیدار کند، به معتمدانش قول داده توافق هسته‌ای ایران را پاره کند، مفتخرانه از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دفتر کارش در کاخ سفید صحبت کرده و اعلام کرده قصد خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را دارد.

این در حالیست که رهبر ایران در زمان کمپاین‌های انتخاباتی ترامپ گفته بود که اگر ترامپ «برجام» را پاره کند، ما آنرا آتش می‌زنیم.

(برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.

واشنگتن‌پست در ادامه نوشته است که ترامپ بعد از رهانیدن خودش از قید رویکردهای احتیاط‌آمیز برخی از مشاورانش، در هفته‌های گذشته به سمت سیاست‌های ذاتی‌ای که باعث پیروزی‌اش در انتخابات شده روی آورده است،

برخی از کسانی که اخیراً با ترامپ صحبت کرده‌اند می‌گویند او به مشاورانش گفته سرانجام می‌تواند به اجرای سیاست‌هایی که به پیروزی‌اش در انتخابات منجر شده سرعت ببخشد، ضمن اینکه از نبود مشاورانی که تصمیم‌های غریزی‌اش را تلطیف می‌کردند، خشنود است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *