ترامپ تصمیم اش در مورد برجام را امروز اعلام میکند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت روز سه شنبه ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت واشنگتن تصمیم خود در خصوص توافق هسته ای برجام را اعلام خواهد کرد .

او در توئیتر خود نوشته است که  سه شنبه ۱۸ ثور ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت آمریکا تصمیم ام در مورد برجام را اعلام میکنم.

بربنیاد توافق برجام ایران و پنج کشور عضو سازمان ملل که شامل آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس به علاوه آلمان در اواخر سال ۱۳۹۴ باهم توافق امضا نمودند که بر اساس این توافق باید بخشی از تحریم های بین المللی یکجانبه مرتبط به فعالیت های هسته ای ایران را رفع نمایند.

گفته میشود که کارشنکی و سرباز زنی های آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ شدت گرفته است که او در اقدامی بند های این توافق را ناقض خوانده و به تاریخ ۲۲ ماه حمل سال جاری نمایندگان کنگره و دولت های اروپایی را تهدید نمود که اگر بند های فاجعه بار این توافق تا روز موعود تغییر و اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد و همچنان کشور های اروپایی را در مورد تجارت با ایران هشدار داده است.

ترامپ در حالی میخواهد تصامیم اش در مورد برجام را اعلام کند که حسن روحانی رئیس جمهور ایران  گفته است با اعلام تصمیم ترامپ زندگی ما تغیر نخواهد کرد و هر تصمیم که آمریکا گرفته باشد در مقابل آن برنامه داریم و مقاومت میکنیم.

او اضافه نمود که اگر آمریکا از برجام خارج شود با خارج شدن اش از این توافق بزرگترین اشتباه تاریخ را خواهد کرد و دچار پشیمانی تاریخی خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *