آیت الله خامنه ای: امریکا در دنیا رسوا شده ‌است

رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی اش به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، تاکید کرد که امریکا در تمام دنیا رسوا شده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، آیت الله خامنه ای، امروز چهارشنبه (۱۴جوزا) به مناسبت با سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت که تحول‌ خواهی، تحول ‌انگیزی و تحول ‌آفرینی از مهمترین خصوصیات بنیان گذار انقلاب اسلامی بود.

رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: «امام از دوران مبارزات تا پایان حیات مبارکشان در میدان عمل نیز در نقش یک فرمانده بی ‌نظیر، روند تحول‌ خواهی را رهبری و اقیانوس عظیم ملت ایران را در مسیر تحقق اهداف طوفانی و متلاطم می ‌کرد».

آیت الله خامنه ای «ایجاد تحول در مبانی معرفتی کاربردی و وارد کردن فقه در عرصه نظام‌ سازی و اداره» و نیز «پافشاری بر تعبد و معنویت در عین نگاه نوگرایانه به مسائل» را دو نتیجه بارز نگاه تحول‌ انگیز امام برشمرد.

وی افزود؛ زمانی کسی حتی تصور نمی‌ کرد روی حرف امریکا حرف زده شود؛ اما امام خمینی با ایجاد تحول در نگاه به ابرقدرت‌ ها، آنها را تحقیر و ثابت کرد که زورگویان جهانی ضربه ‌پذیر است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران شرط ایجاد تحول را «نترسیدن از دشمن و دشمنی ‌ها» دانسته و افزود: «در مقابل هر اقدام مثبت و کار مهم، مخالفانی وجود دارد، مثلا در فضای مجازی غالبا نوع مخالفت‌ ها تیز و آزاردهنده است، یا جبهه وسیعی از دشمن خارجی وجود دارد که با هر حرکتِ به صلاح کشور، مقابله می ‌کند و امپراتوری تبلیغاتی وابسته به صهیونیست‌ ها نیز آن را می ‌کوبد، ولی در انجام یک کار حساب‌ شده، نباید ملاحظه این مخالفت ‌ها و دشمنی ‌ها را کرد».

وی به حوادث جاریِ در امریکا اشاره کرده و افزود: «زانو زدن پولیس بر روی گردن یک سیاهپوست و فشار دادن آن تا جان باختن شخص و تماشای این صحنه از طرف چند پولیس دیگر، چیز جدیدی نیست، بلکه همان اخلاق و طبیعت حکومت امریکا است که قبلا نیز با بسیاری از کشورهای دنیا مثل افغانستان، عراق، سوریه و قبل از آن در ویتنام، همین کارها را کرده‌ اند».

آیت الله خامنه ای تاکید کرد که امریکا با رفتارهایش در دنیا رسوا شده است.

بر اساس اظهارات وی، مدیریت ضعیف امریکا در برابر کرونا که به علت فساد موجود در هیئت حاکمه آنها، تلفات و مبتلایان در این کشور چندین برابر کشورهای دیگر است و این هم از برخورد وقیحانه با مردم که آشکارا جنایت می‌ کنند.

گفتنی است که شهرهای مختلف امریکا در جریان روزهای اخیر و بعد از قتل «جورج فلوید» سیاهپوست از سوی پولیس این کشور، شاهد اعتراضات و مظاهره های گسترده بوده که با سرکوب نیروهای دولتی روبرو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *