یوناما بر تداوم کمک‌ جهانی پس از تامین صلح در افغانستان تاکید کرد

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان اظهار امیدواری کرد که کشورهای کمک کننده، افغانستان را بعد از تامین صلح تنها نگذاشته و به کمک‌ های شان به این کشور ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «دیبرا لاینز»، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل در افغانستان از برگزاری کنفرانس ژنیو در ماه نوامبر امسال میلادی خبر می دهد.

وی اظهار داشت که این کنفرانس تحت نام «افغانستان و مسیر رسیدن به صلح، رفاه و خودکفایی» در شهر ژنیو برگزار شده و هدف آن تجدید تعهدات بین‌ المللی و افغانستان در مورد انکشاف و ثبات این کشور است.

بانو لاینز می گوید که توافق در مورد اهداف انکشافی مشترک برای سال ‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ میلادی و هماهنگی همکاری ‌های انکشافی در مورد حمایت مالی از افغانستان نیز از دیگر بحث هایی است که در کنفرانس ژنیو بررسی می شود.

در اعلامیه ‌ای یوناما به نقل از نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان آمده است که این نهاد متعهد است تا با حکومت افغانستان، دولت فنلند و دیگر تمویل کنندگان بهترین نتیجه که به سود مردم باشد را ارائه کنند.

وی آغاز مذاکرات صلح افغانستان برای پایان دادن به دهه ‌ها جنگ را یک لحظۀ حساس برای افغانستان دانسته و اظهار امیدواری کرد که جامعه بین المللی از این مناسبت برای تائید دوباره حمایت قاطع خویش از انکشاف افغانستان همسان با پروسه صلح استفاده نماید.

کنفرانس «ژنیو ۲۰۲۰ افغانستان» به روزهای ۲۳ و ۲۴ نوامبر در شهر ژنیو برگزار خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *