گیم “پابجی” در افغانستان مسدود می شود

بورد اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) اعلام کرده است که بر اساس شکایات رسیده، بازی “پابجی” در افغانستان مسدود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اترا امروز (۲۷قوس) اعلام کرد که با دریافت شکایات از مراجع مختلف به شمول کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان، تصمیم گرفت که بازی پابجی (PUBG) در افغانستان مسدود شود.
در خبرنامه اترا آمده است که برای تحلیل و تحقیق نگرانی ‌ها در زمینه و دریافت راه حل مناسب با وزارت حج و اوقاف، معارف، صحت عامه، معینیت جوانان، مخابرات، روانشناسان، والدین کودکان، مدیران مکاتب، متخصصین امنیت سایبری، متخصصین پلان و پالیسی، نهادهای حامی تعلیمات کودکان، شرکت ‌ها و اتحادیه ‌های مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی، بازیکنان پابجی، نمایندگان تخنیکی شبکه‌ های مخابراتی، حقوق ‌دانان، اقتصاد دانان، اعضای مجلس نمایندگان، جامعه مدنی و نهادهای دیدبان شفافیت نشست ‌های مشورتی را دایر نموده و گزارش خویش را به بورد اداره راجع نمودند‌.
عمرمنصور انصاری رئیس اداره اترا گفته است که پس از یک تحلیل جامع و همه‌ جانبه و با توجه به محلوظات اجتماعی و امنیتی فیصله گردید که این بازی به صورت موقت مسدود شود.
وی اضافه کرد که اداره اترا برای دریافت یک راه حل دایمی تحقیقات و مشورت ‌های خویش را ادامه خواهد داد.
از سویی هم اترا هدایت داده است که با استفاده از فرصت بند شدن موقتی بازی پابجی؛ پالیسی و طرزالعمل خاصی در رابطه به تنظیم مارکیت و صنعت گیم ‌ها در کشور آماده و نهایی شده و تمام بازی ‌هایی که بالای اطفال و جوانان تاثیر بد دارند، شناسایی، تشخیص و تحلیل گردد.

پابجی از جمله محبوبترین بازی های آنلاین در جهان و افغانستان است که بخش زیادی از جوانان به این بازی مصروف هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *