گفتگوی کرزی و کری در یک تماس تلفنی

رئیس جمهوری افغانستان و وزیر امور خارجه امریکا در یک گفتگوی تلفنی درباره مسائل پاکستان و افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد، رئیس جمهور کرزی در یک گفتگوی تلفنی با “جان کری”، وزیر امور خارجه امریکا، پاکستان را متهم کرد که این کشور درمجموعه حملات اخیر افغانستان و ایجاد مانع در آغاز گفت و گوهای صلح با طالبان نقش دارد.

کرزی به طور معمول چنین اتهاماتی را علیه اسلام آباد مطرح می کند اما لحن اظهارات وی در روز های اخیر به ویژه کنایه دار و مستقیم بوده است.

اظهارات کرزی پس از آن مطرح شد که در ۵ روز اخیر، ۳ حمله به کابل، پایتخت افغانستان صورت گرفته است.

کرزی معتقد است این حملات از سوی بخش اطلاعات خدمات داخلی پاکستان به عنوان یک آژانس اطلاعاتی خارجی مدیریت شده است.

مقامات امریکا ضمن تأئید این گفتگوی تلفنی، درباره گفتگو های کرزی و کری اظهار نظر نکردند.

کری در این تماس تلفنی با کرزی درباره برنامه خروج نظامیان امریکایی از خاک افغانستان نیز گفتگو کرد. در این تماس تلفنی همچنین درباره سخنان این هفته اوباما درباره خروج نظامیان امریکایی و آینده امنیتی افغانستان نیز گفتگو شد.

براساس بیانیه منتشره شده از سوی وزیر خارجه امریکا، جان کری در این تماس همچنین کرزی را در جریان عملیات مبادله “بوئی برگدال”، نظامی اسیر امریکایی با پنج زندانی طالبان قرار داد.

“باراک اوباما”، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته گفته بود، اگر توافق امنیتی دوجانبه با افغانستان امضا شود، تعداد نظامیان امریکا در این کشور در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب به ۱۰ و پنج هزار تن کاهش می یابد و پس از سال ۲۰۱۶، کمتر از یک هزار نظامی برای حفظ امنیت سفارت خانه ها و کنسولگری های امریکایی در افغانستان باقی می مانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *