«کرونا» جهان را به سمت آتش‌بس سه ماهه جهانی می برد!

شیوع و همه گیری بیماری کرونا (کووید۱۹) جهان را به سمت آتش بس فراگیر می کشاند و شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ‌ای برای برقراری آتش ‌بس ۹۰ روزه را روی دست دارد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، پیش نویس این آتش بس ۹۰ روزه، برای ارسال کمک های انسانی تهیه شده و قرار است که شورای امنیت آن را به تصویب برساند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیش ‌نویس قطعنامه ‌ای به تصویب خواهد رسید که در آن برقراری آتش ‌بس انسانی ۹۰ روزه در تمامی درگیری‌ های مسلحانه سراسر جهان خواسته شده است.

توقف جامع و فوری تمامی نبردها و درگیری های مسلحانه در تمامی کشورهای مندرج در دستور جلسه شورای امنیت به مدت تنها ۳۰ روز و به هدف تقویت همکاری ‌های بین ‌المللی برای مبارزه با کرونا، طرح اولیه این پیش ‌نویس است.

طرح ابتدایی این پیش نویس، در ابتدا از سوی فرانسه و تونس به شورای امنیت ارائه شد.

شورای امنیت بعد از بررسی های همه جانبه، طرح جدید را تنظیم کرد که بر اساس آن، از تمامی طرف‌ های درگیر در نبردهای مسلحانه خواسته است که هر چه زودتر به آتش بس انسانی برای سه ماه موافقت کنند.

پیش از این و در ماه گذشته، سازمان ملل طرحی برای آتش ‌بس فوری جهت تقویت راه ‌های مبارزه با کرونا برای درگیری‌ ها در افغانستان، سوریه، یمن، مالی، جمهوری آفریقای مرکزی، لیبیا، سودان، کلمبیا و غیره که از سوی شورای امنیت نظارت می شود، ارائه کرده بود؛ اما این فراخوان از سوی برخی از طرف های درگیر به ویژه در افغانستان عملی نشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *