کرملین برجام را تایید کرد و کاخ سفید نمایش مضحک نتانیاهو را

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی یک تماس تیلفونی به نتانیاهو گفت که مسکو برجام را مایه ثبات و امنیت بین‌الملل می‌داند و معتقد است که تمام کشورهای که پای این توافق بودند، باید به آن پایبند بمانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کرملین در اعلامیه مطبوعاتی خود نوشته است که پوتین به نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته است که برجام باعث ایجاد امنیت بین الملل شده است و از اهمیت حیاتی برخوردار است.

همچنان در این بیانه آمده است که پوتین تاکید کرده است که برنامه جامع اقدام مشترک باید کاملا از سوی همه طرف‌ها اجرا شود

این در حالیست که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نمایش دوشنبه شب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ، در بیانیه ای گفت که ایالات متحده از اطلاعاتی که اسرائیل منتشر کرده آگاه است و به بررسی دقیق آن ها ادامه میدهد.

در ادامه این بیانه آمده است که اطلاعات نخست وزیر اسرائیل جزئیاتی جدید و متقاعد کننده از تلاش ایران برای تولید تسلیحات هسته ای قابل حمل با موشک به دست می دهد.

در همین حال فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت که  تل‌آویو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

نتانیاهو دوشنبه شب،با نمایش تعدادی عکس، سی‌دی وکاغذ در برابر دوربین رسانه‌ها ، مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح هسته ای دارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *