وزارت زراعت تراکتورهای رایگان را در اختیار دهقانان للمی‌کار قرار می‌دهد

 

وزارت زارعت، آبیاری و مالداری برای نخستین بار پس از افزایش احتمالات بارنده‌گی در هفته‌های آینده، تصمیم گرفته است که به هدف توسعه‌ی کشت للمی در مناطق واجد شرایط کشت و افزایش حاصلات گندم، به دهقانان للمی کار در ۲۴ ولایت، تراکتور و وسایل کشت رایگان فراهم کند.

این تصمیم برای نخستین بار، در جلسه‌ی دیروز چهارشنبه (۲۵دلو) وزارت زراعت، پس از مروری بر پیش‌بینی‌ها و دریافت احتمالات بارنده‌گی گرفته شده است.

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این جلسه، پس از بررسیِ سودمندی‌های این تصمیم، با رییسان زراعت، آبیاری و مالداری ولایات صحبت کرده و به آنان دستور داد تا تراکتورهای اداره‌های مربوط‌شان را به گونه‌ی رایگان در اختیار دهقانان للمی کار بسپارند. باید گفت که دهقانان للمی‌کار، بر بنیاد این تصمیم، تنها تیل تراکتورها را در زمان آماده‌سازی زمین‌های‌شان را می‌پردازند.

وزارت زراعت همین اکنون در ۲۴ ولایت کشور ۲۹۷ عراده تراکتور فعال دارد. هم‌چنان ۱۷۲ عراده‌ تراکتور در حالت احتیاطی در مرکز کشور قرار دارند که در صورت نیاز می‌توانند از آن استفاده کرد.

وزیر زراعت به مسوولان این وزارت هدایت داد که در صورت نیاز، به زودی تراکتورهای آماده‌باش مرکز را نیز به ولایت‌هایی که نیاز دیده می‌شود، انتقال و در خدمت دهقانان للمی کار قرار بدهند.

پیش از این بخشی از دهقانان به علت ترس از خشک‌سالی، در ساحات للمی کشت نکرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *