وزارت دفاع: در حمله هوایی در بهارک، طالبان کشته شدند

با آنکه منابع محلی گفته اند که در یک حمله هوایی «اشتباهی» نیروهای امنیتی در ولسوالی بهارک ولایت تخار، کودکان در یک مسجد کشته و زخمی شدند؛ اما وزارت دفاع می گوید که این حمله بر مواضع طالبان مسلح انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه امروز (اول عقرب) وزارت دفاع، این حمله هوایی شب گذشته در قریه «هزاره قرلق» ولسوالی بهارک انجام شده است.

در خبرنامه آمده است که «شب گذشته یک گروه از طالبان در ولسوالی بهارک ولایت تخار آماج یک حملۀ هوایی نیروهای افغان قرار گرفت که در نتیجه، ۱۲ طالب به ‌شمول چندین تن از فرماندهان شان، کشته شدند».

اعلامیه وزارت دفاع ملی در پیوند به حمله هوایی بالای دشمن در ولسوالی بهارک تخار۱ عقرب ۱۳۹۹ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته یک گروه…

Posted by ‎وزارت دفاع ملی Ministry of Defense‎ on Thursday, October 22, 2020

خبرنامه می ‌افزاید که دو شب پیش، در جریان درگیری طالبان با نیروهای پولیس در ولسوالی بهارک، شماری از نیروهای پولیس جان باخته بودند.

پیش از این نیز، امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری اعلام کرده بود که این حمله بر علیه کسانی انجام شده که نیروهای امنیتی را به خاک و خون کشیده بودند.

وی اظهار داشته است؛ آنهایی که نیروهای امنیتی را دیروز به خاک و خون کشانیده بودند؛ در این حمله نابود شدند و ثبوت غیر قابل انکار در اختیار وی قرار دارد.

صالح تصریح کرده است؛ با کسانی که شایعه را سرخط ساخته اند برخورد قانونی خواهد شد. «من ثبوت را خودم مشاهده کردم و با صلاحیت دولتی و اخلاقی این حرف را نوشتم. مطمئن باشید.»

اما برخی از اعضای شورای ولایتی و منابع محلی گفته بودند که این حمله به صورت اشتباهی بر یک مسجد انجام شده و شماری از کودکان کشته و زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *