واکنش سازمان ملل به اشغالگری رژیم صهیونیستی

کمیته ویژه تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه وضعیت حقوق بشر در فلسطین بار دیگر خواستار توقف اشغالگری این رژیم بر کرانه باختری، قدس، غزه و جولان اشغالی سوریه شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، کمیته ویژه سازمان ملل متحد ۱۷ درخواست را به رژیم صهیونیستی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین ارائه کرده است.

این کمیته در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه وضعیت حقوق بشر در فلسطین از این رژیم خواسته تا به زودی اجرای هرگونه برنامه برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری و دره اردن را متوقف کند.

از دید کمیته ویژه تحقیق سازمان ملل، این موارد نقض جدی قوانین بین المللی، منشور ملل متحد و بسیاری از مصوبات شورای امنیت است.

این کمیته از رژیم صهیونیستی خواست تا کلیه فعالیت های مربوط به شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی را متوقف کند و به اقدامات غیرقانونی در تخریب خانه ها و املاک فلسطینیان پایان دهد و کلیه دستورات تخریب، اخراج و مصادره اراضی فلسطینیان را لغو کند.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی، شهرک ‌سازی و تصرف منازل فلسطینی ‌ها را در منطقه ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می گیرد، آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *