نگرانی آلمان از ادامه خشونت ها همزمان با گفتگوهای صلح

نخست وزیر آلمان در گفتگو با رئیس جمهور افغانستان، نگرانی اش را نسبت به ادامه و افزایش خشونت ها همزمان با گفتگوهای صلح ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنگلا مرکل شام دیروز در یک «ویدیو کنفرانس» با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور گفتگو کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که نخست وزیر آلمان از افزایش خشونت‌ در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که ادامه خشونت‌ همزمان با گفتگوهای صلح غیرقابل پذیرش است.

بانو مرکل گفته است که کشورش از یک افغانستان مستقل و مترقی  که در آن نظام دموکراتیک مسلط باشد، حمایت کرده و تلاش‌ هایش باید باعث تامین صلح و ثبات در افغانستان شود.

وی یک بار دیگر به تعهدات آلمان به ادامه کمک‌ ها به افغانستان تاکید کرد.

در عین حال، رئیس جمهور غنی از ادامه کمک ‌های آلمان قدردانی کرده و گفته است که از تمامی امکانات به خاطر گسترش همکارهای اقتصادی و تجارتی میان دو کشور استفاده می ‌کند.

آقای غنی با اشاره به مطالعه ایجاد دهلیز هوایی میان دو کشور گفته است که این راه تولیدات افغانستان به ویژه میوه ‌های تازه و خشک را به مارکیت‌ های آلمان می رساند.

گفتنی است که دو طرف در مورد کنفرانس وزرای دفاع ناتو که قرار است در ماه فبروری برگزار شود، اهمیت آن در قبال افغانستان، تاثیر آن بالای گفتگوهای صلح و پیام ‌هایی که این کنفرانس برای تداوم حمایت از افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی خواهد بود، صحبت کردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *