ناتو : احتمال میرود نیروهای خارجی  در افغانستان افزایش یابد

سنخگوی سازمان ناتو در جریان نشست این سازمان در بروکسل اعلام کرد که احتمال میرود نیروهای خارجی در افغانستان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه های بین المللی گفته میشود که امروز اعضای سازمان ناتو بامحوریت موضوع افغانستان نشستی را در بروکسل برگزار نمایند.

قرار است در این نشست وزرای خارجه کشورها عضو سازمان ناتو در خصوص صلح، افزوده شدن نیروهای نظامی در افغانستان وبرخی مسایل دیگر بحث گفتگو نمایند.

پیرز کزالی معاون سخنگوی سازمان ناتو به رادیو آزادی گفته است که سازمان ناتو در خصوص روند سریع آموزش سربازان افغان به هدف مبارزه فنی با تروریست ها متعهد است.

درعین حال او تصریح نمود که سازمان ناتو با افزایش نیروهای خود در افغانستان و آموزش نظامیان افغان به گونه حرفوی تعهد خود را با این کشور را تجدید میکند.

در همین حال روزگذشته نماینده وزاری دفاع و خارجه اعضای سازمان شانگهای در چین روی همکاری های اساسی این سازمان در افغانستان تاکید نمودند.

از سوی دیگر  برخی از کارشناسان به این عقیده هستند که استراتیژی آمریکا در قبال مبازره با تروریسم در افغانستان با شکست مواجه شده است  اما خود آمریکا این شکست را نمیپذیرد و به پشنهاد این کارشناسان تنها کشورهای چین، روسیه وبرخی دیگری از کشورها میتوانند به بحران در افغانستان نقطه پایان بگذارند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *