مولوی “انصاری” تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف در واکنش به اظهارات اخیر، خطیب مسجد گذرگاه هرات، خواهان پیگرد قضایی مولوی انصاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت حج و اوقاف در اعلامیه امروز (۳حوت) اظهارات مولوی انصاری را خلاف موازین اسلامی و قوانین نافذه کشور دانست.

در اعلامیه‌ آمده است که در شرایط کنونی کشور نیاز جدی به صلح و همبستگی دارد.

وزارت حج و اوقاف می گوید که در این شرایط،‌ علما نقش مهم و برجسته دارند؛‌ اما اظهارات اخیر مولوی انصاری، شعله‌ های جنگ و خشونت را ‌شعله ور کرده و به نفع دشمنان تمام می‌ شود.

این وزارت، اظهارات انصاری را همراه با پیامدهای ناگوار دانسته و باعث ریخته‌ شدن خون افراد بی ‌گناه، تخریب منازل و مراکز دینی و فرهنگی، فعالیت‌ های تجاری و خدماتی در کشور عنوان کرد.

وزارت حج و اوقاف از نهادهای عدلی و قضایی خواسته‌ تا در برابر اظهارات غیر مسوولانه انصاری که در تضاد با اصول اسلامی قرار دارد،‌ اقدام به موقع کنند.

مجیب‌ الرحمان انصاری؛ خطیب مسجد گذرگاه هرات در خطبه های نماز جمعه گذشته، حمایت از دولت و نظام کنونی در کشور را گناه کبیره خوانده بود.

این در حالی است که سازمان ‌ها، علمای حرمین شریفین عربستان سعودی، مفتی و امام قدس شریف، علمای افغانستان، علمای دیوبند هند، علمای بنگله‌ دیش، علمای الازهر شریف مصر، علمای ترکیه، علمای رابطه اسلامی، علمای اندونیزیا، رئیس اتحادیه علمای مسلمین جهان و ده‌ ها مجمع دینی دیگر در سراسر جهان، جنگ در افغانستان را برادرکشی خوانده و آن را حرام و مخالف دساتیر دینی عنوان نموده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *