قرار داد ۶ پروژه انکشافی به ارزش ۶۰۰میلیون افغانی امضا شد

قرار داد تهیه و تطبیق شش پروژه انکشافی به ارزش نزدیک به ۶۰۰ میلیون افغانی امروز از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات به امضا رسید .

این پروژه ها که در چهارچوب برنامه ملی راه سازی روستایی تنظیم شده است ، در ولایت های کابل ، تخار ، کندز ، پروان ، هرات و بامیان تطبیق میشود . مجیب الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات در محفل امضای قرار داد این پروژه ها گفت : از پروژه های مذکور ۵۷ هزار نفر از شهروندان این مناطق مستفید میشوند و این پروژه زمینه ایجاد نزدیک به ۴۱ هزار روز کاری را هم فراهم کرده که از این لحاظ در عرصه اشتغال زایی نیز نقش اساسی و مفید داشته است . این پروژه ها همزمان نزدیک به دو هزار فرصت شغلی هم ایجاد میکند .
همچنان وزیر احیا و انکشاف دهات گفت : تلاش وزارت احیا و انکشاف دهات این است که زمینه رشد و انکشاف متوازن را در همه ای نقاط کشور میسر بسازد و فارغ از هرنوع بحث و گفتگوی برای مردم کشور در گوشه گوشه کشور تسهیلات لازم زندگی را میسر کند.
پروژه های که توسط وزیر احیا و انکشاف دهات به امضا رسید  شامل ۵.۴۴ کیلومتر اسفالت سرک در ولایت پروان ، اعمار ۱۷۵ متر پل با ۰.۷۵ کیلومتر اتصالی آن در ولایت تخار ، جغل فرش ۱۲ کیلومتر سرک همراه با ساختمان های آب رو آن در ولایت کندز ، اسفالت ۱۰.۳۸ کیلومتر سرک با ساختمان های آب رو آن  در ولسوالی شیندند ولایت هرات ، اعمار ۵.۲۳ کیلومتر سرک اسفالت و کانکریت به شمول ساختمان های آب رو آن در ولسوالی پغمان ولایت کابل و اعمار ۹.۱۱ کیلومتر سرک اسفالت و کانکریت به شمول ساختمان های آب رو آن در ولایت بامیان و پروان میباشد .
از مجموع شش پروژه مذکور یک پروژه    کانکریت ۵.۴۴ کیلومتر سرک در پروان    توسط بانک جهانی تمویل شده و متباقی ۵ پروژه دیگر از بودجه حکومت افغانستان تمویل میشود .

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *