قرارداد ده ساله انتقال برقِ ازبکستان به افغانستان

قرارداد تازه برق ازبکستان به افغانستان

بر اساس قرارداد جدید، ازبکستان برق صادراتی اش را به مدت ده سال از آخر ماه اسد سال روان در اختیار افغانستان قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این قرارداد قرار است که در اخیر ماه اسد سال روان بین مقام های دولتی افغانستان و ازبکستان امضا شود.

وزارت ها و ادارات سکتوری افغانستان و ازبکستان در یک ویدیوکنفرانس با حضور محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه کشور و «عمرزاکوف سردار اکتومویچ»، معاون نخست وزیر ازبکستان در مقر وزارت خارجه اشتراک کردند.

گسترش تجارت، ترانزیت و انتقال انرژی میان دو کشور از جمله مهمترین برنامه های مطرح شده بین دو طرف بود.

همچنین پیرامون گسترش مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری، ایجاد سهولت ها در انتقال کالاها و عبور و مرور موترهای تجارتی میان دو کشور، آغاز و عملی سازی پروژه های راه آهن، انتقال انرژی به افغانستان و کشورهای منطقه، گسترش دهلیزهای ترانسپورتی به کشورهای آسیای مرکزی، امضای قرارداد ده ساله انتقال برق از ازبکستان به افغانستان نیز از دیگر موارد بود که به بحث گرفته شد.

بر این اساس، قرار شد تا در تاریخ ۳۰ اسد سال جاری، قرارداد ده ساله انتقال برق ازبکستان به افغانستان امضا شود.

در این ویدیوکنفرانس، معاون نخست وزیر ازبکستان گسترش مناسبات اقتصادی، رشد تجارت و ایجاد سهولت ها برای تاجران وسرمایه گذاران هر دو کشور را مهم و ارزنده خواند.

قرارداد ده ساله برق ازبکستان به کشور در حالی قرار است در اخیر ماه روان امضا شود که افغانستان همچنان با مشکل برق روبرو است و کابل به عنوان پایتخت آن در قرن حاضر، روزها و شب های خاموشی را تجربه کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *