غصب ۲۰۰ هزار جریب ملکیت دولتی بلخ از سوی نماینده های مردم

ریس عدلیه ولایت بلخ می‌گوید، ۲۰۰ هزار جریب ملکیت دولتی در این ولایت از سوی برخی از نماینده‌گان شورای ملی، شورای ولایتی و فرماندهان محلی بلخ غصب شده است.
سیدمحمد جغفری مصباح ریس عدلیه ولایت بلخ که امروز سه شنبه در محفل گشایش ساختمان جدید این ریاست صحبت می‌کرد با بیان این مطلب گفت، در سال روان خورشیدی توانسته اند از این میان بیش از ۴۰ هزار زمین دولتی را از چنگ غاصبین بیرون کنند.
وی گفت، هنوز ۱۵۰ هزار جریب زمین دولتی در نزد غاصبین زمین که نماینده‌گان شورای ملی، شورای ولایتی و فرماندهان محلی استند قرار دارد.
وی نبود حاکمیت قانون و حضور زومندان محلی را در دو دهه اخیر باعث به تاراج رفتن ملکیت های دولتی می‌خواند.
داکتر محمد افضل حدید ریس شورای ولایتی بلخ نیز در جریان صحبت هایش غصب ملکیت های دولتی را از سوی زورمندان تایید نمود.
همچنان محمد عبده نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان دولت مردان را به قانون شکنی متهم نموده گفت، بی اراده‌گی حکومت در برابر زورمندان باعث تطبیق نشدن قانون در جامعه گردیده است.
آقای عبده خواستار مجازات و پیگیری افراد قانون شکن و زورمند گردید.
غصب زمین های دولتی از سوی زورمندان محلی از مواردی است که بار ها از سوی حکومت و نماینده های مردم مورد بحث قرار گرفته و در سال ۱۳۹۲ مجلس نمایندگان قانونی را تصویب کرد که بر بنیاد آن زمین های غصب شده دولتی دوباره مصادره و عاملان آن مجازات خواهند شد.
هنوز بخش بزرگی از ملکیت های دولتی در کشور نزد زورمندان محلی که اکثر آنان افراد صاحب صلاحیت در بدنه حکومت استند قرار دارد و از این زمین ها به نفع شخصی خود استفاده می نمایند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *