عبدالله: نیرو‌های امنیتی را ما به کشتار دادیم

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان دیروز دوشنبه(۲۴ثور) در نشست شورای وزیران با اشاره به اضاع امنیتی اخیر در کشور گفت که نیروی های امنیتی را ما به کشتار دادیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس اجراییه کشور در نشست شورای وزیران با اشاره به اوضاع بد امنیتی کشور گفت با آن که مردم و نیروی امنیتی هر روز تلفات می دهد اما در هفته گذشته هم شورای امنیت و سرقومندانی اعلا ی حتی یک بار هم جلسه دایر نکردند.

رییس اجراییه در ادامه اظهار داشت که ولسوالی ها هر روز یکی پس از دیگری سقوط می کند و مردم قتل عام می‌شود و نیروی امنیتی را ما به کشتار داده ایم.

عبدالله خطاب به رئیس جمهور غنی گفت که در چنین وضعیتی ما آمده‌ایم جنجال های تازه را ایجا کرده و از خود تقدیر می کنیم. و آیا ما در برابر مردم تعهد داریم؟ و کی مسوول است؟

رییس اجراییه تصریح کرد که حمایت مردم از حکومت فرصت است که به درستی از آن استفاده نشد و هم اکنون در نقاط مختلف کشور مردم با مخالفان مسلح می جنگند ولی حکومت غم آورگان و خانواده های کشته شده ها را نمی خورد.

همچنان رییس اجراییه اظهار داشت که ولایت فاریاب طی ۶ ماه در محاصره قرار داشت و مردم در این مدت با مخالفین در حال جنگ بودند وحکومت از آن ها دفاع نکرد و گفت که وزارت داخله به جای همکاری آن ها را خلع سلاح کرد.

در همین حال رییس اجراییه بیان داشت که ما باید اولویت ها را در نظر بگیریم و اما کار های حکومت بیان کننده آن است که از اولویت های خود منحرف شده است.

رییس اجراییه این اظهارات را در نشست شورای وزیران امروز پس از آن بیان داشت که رییس جمهور به کمیسیون مستقل انتخابات گفت که برچسب های انتخاباتی را به کاپی شناس‌نامه رای‌دهندگان نصب کند و این کاری واکنش های تندی را به دنبال داشت و رییس اجراییه هم موضع گیری کرد.

 

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *