عبدالله: نقش پاکستان حالا مهمتر شده است

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در اسلام آباد اظهار داشت که پاکستان در زمینه ‌سازی برای آغاز مذاکرات نقش عمده‌ ای بازی کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله در نشست امروز (۸میزان) در مرکز مطالعات استراتیژیک پاکستان گفت که اکنون پاکستان نقش مهمتری در کنار مردم افغانستان دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در دوحه بحث و مذاکره می ‌کند، اظهار داشت که “پاکستان در زمینه‌ سازی برای آغاز مذاکرات نقش عمده ‌ای بازی کرد و اکنون نقش مهمتری نه تنها در کمک به پایان رسانیدن موفقانه‌ این فرایند بلکه در ایستادن در کنار مردم و حکومت افغانستان در ساختن منطقه ‌ای صلح ‌آمیز و مرفه دارد.”

وی تصریح کرد که افغانستان انتظار دارد تا گام ‌های عملی مشترک در این مسیر برداشته شود.
به باور عبدالله، اکنون فرصت آن رسیده تا از شعارها و بیانیه ‌های کهنه و تکراری و تیوری ‌های توطیه‌ که دو طرف را عقب نگه ‌داشته‌، عبور کرد.

به اعتقاد رئیس شورای عالی مصالحه ملی، ادامه وضعیت به سود هیچ کدام از دو کشور نیست و بیشتر از هر زمانی نیاز است تا به منطقه‌ به عنوان یک منطقه‌ واحد دیده شود.

عبدالله خاطرنشان ساخت که دو کشور بیشتر از هر زمانی به همکاری مشترک و تعامل بیشتر برای همز‌یستی مسالمت ‌آمیز و مرفه نیاز دارند.

از دید وی، “اکنون فرصت آن رسیده است تا ملت‌ های ما در انتخاب‌ های استراتیژیک خود تجدید نظر نمایند. چشم ‌اندازه‌ تازه‌ ای را به معرفی بگیرند.”

عبدالله تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان یا در هر کشوری در جغرافیای جنوب و مرکز آسیا، پیامدهای مثبتی برای همسایگان و همگرایی منطقه ‌ای دارد.

به باور وی، هر دو کشور بهای سنگینی در مقابله و رویارویی با گروه ‌های  تروریستی پرداخته اند و این گروه ها هم اکنون نیز به عنوان خرابکار عمل می‌کنند.

دکتور عبدالله برای یک سفر سه روزه رسمی و به دعوت عمران خان، نخست وزیر این کشور به اسلام آباد رفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *