طرح پیش‌ نویس بودجه ۱۴۰۰ بازهم رد شد

مجلس نمایندگان یک بار دیگر پیش‌ نویس بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را با اکثریت آرا رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست عمومی امروز (۲۷جدی) مجلس نمایندگان به بحث بالای طرح پیش نویس بودجه ۱۴۰۰ که برای بار دوم از سوی وزارت مالیه تهیه شده بود، اختصاص داشت.

در این نشست، طرح پیش نویس بودجه بازهم با اکثریت آرا، از سوی مجلس نمایندگان رد شد.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس اظهار داشت که حکومت نه تنها ۱۷ مورد تخطی که در پیش ‌نویس اول شناسایی شده بود را اصلاح نکرده؛ در کنار آن دو مورد تخطی جدید را نیز در پیش ‌نویس دوم شامل ساخته است.

به گفته وی، در این پیش‌ نویس، موضوع یکسان سازی معاشات کارمندان دولت گنجانیده نشده است.

رئیس مجلس، عدم توازن، شامل ‌شدن برنامه دسترخوان ملی در سند بودجه، قرضه‌ و اختصاص بودجه هنگفت به برخی از ادارات را نیز از دیگر دلایل رد پیش نویس بودجه اعلام کرد.

از سویی هم، کمیسیون امور مالی و بودجه مجلس نمایند‌گان اظهار داشت که موضوع پیشنهادی مجلس برای اصلاح، در پیش ‌نویس دوم در نظر گرفته نشده است.

به این ترتیب، ۱۲۰ نماینده‌ به طرح پیش نویس بودجه ۱۴۰۰ رای رد داده و ۱۵ نماینده رای تأیید؛ و این طرح با اکثریت آرا رد شد.

در پیش‌ نویس دوم بودجه با افزایش۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون افغانی نسبت به پیش ‌نویس قبلی، ۴۷۳ میلیارد و ۴۰ افغانی بودجه شامل، ۳۱۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون به عنوان بودجه عادی و ۱۶۱ میلیارد و ۸۴۲ میلیون به عنوان بودجه انکشافی در نظر گرفته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *