طرح وزارت معارف «نامعقول و غیرمنطقی» است

طرح تازه وزارت معارف در مورد تدریس صنوف اول تا سوم در مساجد با واکنش های جدی روبرو شده شماری نیز آن را «نامعقول و غیرمنطقی» می دانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت معارف روز گذشته اعلام کرد که تدریس صنف‌ های اول تا سوم مکاتب به مساجد انتقال می یابد.

در این طرح گفته شده بود که مساجد در ایکو سیستم آموزشی شامل شده و براساس آن تمام دانش ‌آموزان صنف‌ های اول تا سوم در مسجدهای محل سکونت ‌شان درس فرا می گیرند.

هرچند که اکنون این وزارت نسبت به این طرح «عقب نشینی» کرده و گفته است که این طرح تنها در مناطقی که مکتب وجود نداشته باشد، عملی می شود.

بعد از این طرح، شمار زیادی از مردم در صفحات اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان داده و آن را خلاف اصول دانسته و «برگشت به عقب» می دانند.

در همین رابطه، عبدالرزاق هاشمی، نماینده مردم بغلان در مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که این طرح «نامعقول و غیرمنطقی» است.

به گفته وی، این طرح مشکلات عمده ای دارد از جمله اینکه «گنجایش لازم در مساجد نیست، وسایل و امکانات در مساجد نیست، در وقت نماز چطور باید درس داده شود، میز و چوکی لازم در مساجد چطور تهیه می شود؟»

هاشمی تاکید کرد که پیدا کردن استاد در مساجد از مشکلات عمده این طرح است.

اما وی افزود: «گپ خطرناک این است که کسانی که در مسجد درس بخوانند، شماری از آنها به علوم عصری روی می آورند باید به مکاتب بروند و در نصاب بعدی شان مضامین دینی برداشته می شود و کسانی که بعد از آن در مدرسه درس بخوانند به مدرسه می روند و سوق پیدا می کنند».

نماینده مردم بغلان در مورد اینکه چطور فردی که از مجلس رای اعتماد نگرفته و صلاحیت ندارد، چطور می تواند طرح تازه بدهد، می گوید که متاسفانه یک بار نیست و بارها و بارها این کار از سوی حکومت و افراد حکومتی رخداده که کسانی که رای اعتماد نگرفتند، تصمیم گرفته و به کار ادامه دادند.

هاشمی تاکید کرد که این طرح کاملا یک طرح نامعقول و غیرمنطقی است و فرد فعلی در راس وزارت معارف پیش آنها پاسخگو نیست و هیچ اعتباری ندارد.

بر اساس معلومات وی، تا هنوز تصمیم جدی در مورد این طرح گرفته نشده و بعد از آن واکنش مجلس نیز مشخص می شود.

شماری از کاربران صفحات اجتماعی با اشاره به رفتارهای غیراخلاقی شماری از ملاامامان مساجد، این طرح را زمینه ای برای تجاوز به کودکان خوردسن می دانند.

برخی دیگر نیز معتقد هستند این طرح «رفتن به گذشته» است و نوعی افکار تندرویانه را در بین کودکان تشدید می کند.

با این حال، مشخص نیست که این طرح تا چه حدی عملی می شود و چه کسی پاسخگوی عواقب آن خواهد بود.؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *