صالح: پولیس به وظایف اصلی اش بر می گردد

معاون اول ریاست جمهوری در سومین تصمیم بعد از گرفتن مسوولیت امنیت کابل گفته است که پولیس به وظایف اصلی اش بر می گردد و هیچ منسوب پولیس اجازه ندارد با یونیفورم در مراسم پولدارها اشتراک کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح صبح امروز (۲۹میزان) در پیامی مبنی بر «تصمیم سوم» در صفحه فیس بوک خود نگاشت که ساعت شش و نیم صبح جلسه برگزار شده است.

به گفته وی، در این جلسه فیصله شده است که مسوولیت تاسیسات به صورت مرحله وار به محافظت عامه انتقال می یابد و «پولیس به وظایف اصلی خود برمیگردد»؛ پولیس از وظایف شبه نظامی بصورت منظم بیرون ساخته شده و پوسته های نظامی در کوه های بیرون از شهر به وزارت دفاع سپرده می شود.

صالح اظهار داشت که بخاطر سهم گیری نقش نسل جوان و ایجاد رابطه میان نوجوانان و دستگاه پولیس؛ تشکیلات «زمرک» به صورت داوطلب و رضاکارانه در لیسه ها ایجاد می گردد.

بر اساس معلومات معاون اول ریاست جمهوری: «زمرک ها با داشتن مفلر مشخص به پولیس امکان می دهد تا مکاتب را از شر مخدرات، چاقو کشی، معلم آزاری، خیابان آزاری نجات دهند. پیوستن به صفوف زمرک به اجازه خانواده خواهد بود. تمام حوزه ها و قوماندانی های امنیه درین ارتباط با مکاتب در تماس خواهند شد که کار عملی آغاز گردد.»

صالح معتقد است که دسترسی اطلاعاتی به صفوف نوجوانان سطح جرم را کاهش داده و پس کوچه ها را قابل دسترس و همکار پولیس می سازد و ایجاد تشکیلات زمرک مصارف و امکانات نیاز ندارد. «بخشی از کار بسیج جامعه و تقویت انگیزه است».

از سویی هم، در این جلسه تصمیم گرفته شده است که پارک ها و ساحات سبز از اشغال غاصبین کوچک و بزرگ بیرون شده و پاک سازی پیاده روها با استخدام صدها نفر «مردیکار» توسط شهرداری و با حمایت وزارت داخله تطبیق میگردد.

مسوول امنیتی کابل تصریح کرد که دستگاه تحلیل و تجزیه معلومات ساحوی و اجتماعی بصورت واحد ایجاد گردیده و اطلاعات موجود بصورت منظم و در آینده نزدیک بصورت الکترونیک به تمام آمرین حوزه به اساس نیاز قابل دسترسی می باشد.

صالح همچنین از ایجاد دوباره انظباط شهری در کابل خبر داده و می گوید که «برای اولین بار پس از بیست و هشت سال دوباره بصورت مرحله وار ایجاد میگردد. برای انظباط شهری هیچ نوع امکانات نو و اضافه سازی در تشکیل نیاز نیست».

وی بازهم تاکید کرده است که به تمام پیام های مردم که تا اکنون فرستاده شده، بدون استثنا رسیده گی شده است و فهرست و عکس دزدها، باجگیرها، مردم آزارها، فراری ها و غاصبین با نماینده گان مردم و وکلای گذر شریک ساخته میشود.

صالح از مردم خواسته است که در ردیابی مجرمین دخیل باشند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده است که هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در مهمانی و پارتی های پولداران اشتراک نخواهند کرد و هیچ پولیس مجبور به انجام کارهای فزیکی بخاطر ایجاد نظم شهری نباید شوند. صلابت و وقار یونیفوم باید اعاده و تحکیم گردد.

وی می گوید که «هیچ پولیس به سفارش شفاهی کسی به جایی احضار نخواهد شد؛ مگر اینکه قضیه جرمی اتفاق افتاده باشد.»

صالح خاطرنشان ساخت که پولیس تنها پاسخگو به ساختار و شیرازه تعریف شده خودش است و هیچ کس بیرون از شیرازه تعریف شده حق امر و نهی به پولیس را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها دولت قوی می تواند از عزت هر فرد حراست کند، اظهار داشت که هماهنگی میان مقام ولایت کابل، ریاست امنیت ملی کابل، شهرداری کابل، پولیس و نهادهای مردمی از ایده و فکر مبدل به واقعیت روزمره گردیده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *