صالح: عکس مجرمین و فراری ها در شهر کابل نصب می شود

مسوول امنیتی شهر کابل می گوید که بر اساس تصمیم تازه، عکس مجرمین و فراری ها در پوسترهای کلان چاپ شده و در نواحی مختلف شهر کابل نصب می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امرالله صالح می گوید که در جلسه امروز (۳۰میزان) امنیتی، نصب عکس مجرمین باعث می شود تا مردم در ردیابی آنها کمک کرده و یا خود آنها از ترس مردم به قانون تسلیم شوند.

وی گفته است که از شهرداری کابل خواسته شد که از روش چتکه چتکه در صاف سازی پیاده روها ابا ورزد و روش سرک به سرک را پیشه بگیرد و در روزهای آینده مردم تاثیرات آنرا خواهند دید.

صالح می گوید: «تمام پسته های تلاشی پولیس با کمره هایی که قابلیت ثبت صدا و تصویر را داشته باشد مجهز میگردند. کسانیکه با استفاده از زور و جایگاه بالای پولیس فشار می آورند و عربده کشی می نمایند باید تشهیر گردند. خریداری کمره ها از امروز آغاز میگردد.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت که قتل بی رحمانه «لمرخلیل»، افسری که در افشای یکی از خطرناکترین باندهای مواد مخدر نقش داشت پیگیری می گردد؛ چون در این روزها قرار بود به اساس قانون استرداد جایداد مجرمین، جایدادهای این شبکه تثبیت و مصادره گردد، قتل او رابطه مستقیم با این دوسیه دارد و موضوع پیگیری میگردد.

وی همچنین گفت: «فهرست شایعات که بر ضد نیروهای امنیتی نشر میشود و ریشه در دستگاه های جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی ما دارد نشر می گردد تا مردم بتوانند جعل را از واقعیت تفکیک کرده و فضا و ماحول را برای نیروهای دفاعی و امنیتی ما باز، گسترده و مثبت سازند. دفاع از یونفیورم، دفاغ از پوست و جلد نظام است».

در این جلسه تصمیم گرفته شده است که تمام پل های به اصطلاح هوایی که به خاطر نصب اعلانات به تشناب بدل گردیده بود، پاک شده و از نصب اعلانات بالای پل های هوایی در شهر کابل جلوگیری شود.

صالح افزود که از نارنجی پوشان که در صفایی شهر کار می کنند؛ در تخریب اماکن غیرقانونی کار گرفته نشده و نیروی تازه نفس و با وسایط در تخریب استفاده می گردد.

بر اساس معلومات وی، کار بالای «زمرک» در چند ناحیه عملاً آغاز گردیده و اداره مکاتب از این طرح استقبال کرده اند.

مسوول امنیتی شهر کابل خاطرنشان ساخت که هفته آینده ولسوالی های کابل نیز زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

صالح افزود: «تمام حوزه هایی که ساختمان ندارند با توسل به منبع واحد تدارکاتی کار ساختمان  آنها آغاز می گردد. پوسته های دور و در ساحات غیر مسکونی با تجهیزات گرم و مناسب برای زمستان به زودترین فرصت ممکنه اکمال می گردند.»

وی تصریح کرد که تهمت و اتهام بی اساس بر ضد نیروهای امنیتی و بخصوص پولیس که از این بابت آسیب پذیرتر است، بی پاسخ نمانده و اتهام وارد کننده باید حاضر به ارائه ثبوت و یا عذرخواهی باشد.

صالح خطاب به مالکان موترهای بدون اسناد و یا «یک کلید» گفت است که لایحه مالیه و محصول این موترها تکمیل می شود و اگر کسانی فکر کنند که با این کار می توانند به عوض رفتن به طرف وزارت مالیه باید به ویش رفته و موترهای زیاد بیاورند اشتباه کرده اند.

معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر تاکید کرد که در جریان دو ماه که قرار است کار تصفیه موترهای بی اسناد تکمیل شود، هر موتری که بدون اسناد و پلیت در جاده ها دیده شود، مصادره می گردد و از انها برای گزمه های پولیس استفاده خواهد شد.

در یک تصمیم دیگر طرح زیاد شدن تشناب های شهری برای رعایت نظافت پایتخت از سوی شهرداری عملی می شود تا کسی مجبور نباشد از روی مجبوریت و رفع نیاز انسانی، حیای خود را زیر پا کند.

این درحالی است که در جریان روزهای گذشته نیز سه جلسه از سوی مسوول امنیتی شهر کابل انجام شده و تصمیماتی در جریان آن گرفته شده بود.

اما مردم کابل در انتظار عملی شدن این تصمیم ها هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *