صالح: داعش بدون طالب توان عملیات ندارد

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید که تاکتیک استفاده شده در حمله بر دانشگاه کابل همان تاکتیک شبکه حقانی است و داعش بدون طالب توان عملیات ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در جلسه شش و نیم صبح امروز (۱۳عقرب) و بر اساس گفته های ریاست امنیت ملی، اسلحه باقی مانده از حمله کننده گان با آنچه که در عکس های اعلامیه داعش جعلی آمده است، مطابقت ندارد.

امرالله صالح می گوید: «بیرق طالبان یکی از اجناس دریافت شده از بکس تروریستان است. در دیوار اطاق مانند دیگر حملات تروریستی آخرین جملات خود را نوشته اند و نوشته اند که زنده باد طالبان. تاکتیک که استفاده کرده اند همان تکتیک خون آشام شبکه حقانی است که از چشم هیچ دستگاه استخباراتی پنهان نیست.»

وی اظهار داشت که نوع عملکرد حمله کننده گان شباهت صد درصد با یک گروه جدید دارد که طالبان زیر اسم «فاتح زواک» در خوست ساخته اند که در چند عملیات تعدادی از اعضای این گروه نابود شدند.

به باور صالح، در گذشته نیز عملیات گران داعش زیر رهبری صلاح الدین از پغمان و ثناوالله از شکردره که این نوع حملات را انجام داده بودند، در اصل همکاری تنگاتنگ با شبکه حقانی دارند و زمانی خود رسما عضویت این شبکه را داشتند.

معاون نخست ریاست جمهوری اظهار داشت «در جلسه، نماینده گان حمایت قاطع حضور داشتند. برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالب صورت گرفته است ده ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم؛ اما بخاطر منصوب سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است که به هیچ صورت نمیتواند دست و وجدان طالب را ازین گناه تاریک و شنیع پاک سازد.»

صالح معتقد است که داعش بدون طالب توان عملیات را ندارد. زیر ساخت نرم و سخت ترور در اختیار طالب است.

بر اساس معلومات ارائه شده از جلسه امروز، در نتیجه حمله روز گذشته بر دانشگاه کابل، ۱۹ تن جان باخته و ۴۰ تن زخمی اند که ۱۵ نفر آنها در شفاخانه باقی مانده و حالت دو تن وخیم توصیف گردیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۹ حادثه در کابل رخداد، می گوید که پهنای تراژیدی حمله به دانشگاه کابل همه چیز را زیر شعاع گرفت؛ بازهم یک باند اختطاف در حوزه پنجم پولیس دستگیر شد و در جریان عملیات، یک افسر به نام حسیب جان باخت.

مسوول امنیتی کابل تاکید کرد که کار تقویت حضور نیروهای امنیتی و دفاعی در منطقه «مرغ گیران» در نزدیکی قریه «کاکور» آغاز شده؛ چون در این ساحه نیروهای پولیس گاه و ناگاه زیر حمله قرار گرفته اند و علت اساسی این تحکیمات پُر سازی خلاها و بهبود امنیت ساحه غرب کابل است.

صالح تصریح کرد که کار برای توقف آلوده گی صوتی به صورت عملی آغاز گردیده است.

بر اساس اظهارات وی، به مدیریت ترافیک کابل هشداریه صادر گردید تا فعالیت خود را شدید سازد و تمام فیصله های قبلی را تطبیق نماید؛ یکی از نقاط ضعف در زنجیره فعالیت های آنها ترافیک کابل است.

معاون نخست ریاست جمهوری می گوید «امروز فهرست تروریستان در شهر نصب میگردد. در دروازه های کابل نصب گردیده اند. امیدواریم که مردم شریف کابل علیه این آدم کشان دعوی حق العبد نمایند.»

وی خاطرنشان ساخت که در نشریه فردا تمام جزئیات که از طراحان این حمله دارند را در اختیار مردم قرار خواهند داد؛ چون کابل باید دشمن خود را بشناسد و حفظ این نام ها و چهره ها در لای کتاب های استخباراتی هیچ دردی را دوا نمی کند.

صالح گفت که در زیر بعضی از غرفه هایی که در سرک قرغه تخریب شدند؛ تونلچه های ذخیره مواد مخدر و دیگر مواد غیر مجاز پیدا شده است.

وی از حمایت نیروهای حمایت قاطع که صد نفر را با تجهیزات از هوا به ساحه فرستاده بودند تشکری کرده و گفت «اما از اینکه قطعه ۲۲۲ پولیس با شهامت و مهارت توانست تروریستان را نابود کند نیاز به مداخله قوای خارجی ایجاد نگردید؛ اما در هرحال از اینکه در مهار بحران دیروزی در کنار ما قرار داشتند از آنها سپاس می نمایم.»

صالح از مردم خواست تا در معاملات شان با صرافی ها دقت کنند؛ زیرا دیروز در ناحیه ۱۱ پول یکی از هموطنان بعد از دور شدن از صرافی دزدیده شده و دزدان چند کوچه بالاتر دقیقا مبلغ پول را یاد کرده و با خود بردند.

به گفته وی، صراف دستگیر شد و شاگردانش که وظیفه ترصد و تعقیب مشتریان را داشتند فرار کرده اند.

مسوول امنیتی کابل از مردم خواست تا در تطبیق فیصله ها همکاری کنند و اگر رانندگان میخواستند مردم را به عنوان نفر سوم در سیت پیشروی تاکسی سوار کنند، مقاومت مدنی نمایند.

وی شایعات در مورد اینکه قرار بود روز گذشته در دانشگاه باشد را رد کرده گفت: «در عین حال معلوم نیست که این تروریستان از دروازه داخل شده اند و یا از دیوار بالا شده اند. تحقیق ژرف و عمیق در جریان است. در تحقیقات چیزی زیرا عنوان به صفر رفتن وجود دارد یعنی صحنه را از دید ذهنی بازسازی باید کنیم که ببینیم از کجا آمده اند. نتایج را روزمره برایتان شریک خواهیم ساخت.»

بر اساس معلومات جلسه امروز، در نواحی یک، دو، چهار، شش، هفت، نُه، سیزده، هجده، نوزده و ۲۱، جرم و حادثه ای رخ نداده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *