شهاب سنگ غول پیکر به زمین نزدیک می شود/ آیا زمین نابود می شود؟!

شهاب سنگ غول پیکر (۱۹۹۸ OR۲) با فاصله ۶/۳ میلیون کیلومتری سیاره زمین عبور خواهد کرد.

به گزارش بخش عملی خبرگزاری خاورمیانه، این شهاب سنگ عظیم الجثه، امروز (۱۰ثور) برابر با ۲۹ اپریل از کنار زمین عبور خواهد کرد.

اما آیا این شهاب سنگ خطری برای زمین دارد؟

شهاب سنگ‌ ها معمولاً تحت تاثیر کشش گرانشی دیگر اجرام آسمانی تغییر مسیر می ‌دهند، مسئله ‌ای که کار مودل سازی نحوه حرکت آنها در مدت بسیار طولانی را بسیار دشوار می‌ سازد.

شهاب سنگ (۱۹۹۸ OR۲) از فاصله ۶/۳ میلیون کیلومتری سیاره زمین عبور خواهد کرد؛ گرچه این فاصله در مقیاس جهان قابل رویت که بیشتر از ۹۰ میلیارد سال نوری وسعت دارد، اندک محسوب می‌ شود؛ اما دانشمندان تاکید دارند احتمال آنکه این جرم آسمانی در مسیر عبور خود به زمین برخورد کند، صفر است.

در حقیقت، شهاب سنگ حدوداً ۲/۴ کیلومتری ۱۹۹۸ OR۲ در نزدیکترین حالت هم حدود ۱۶ برابر فاصله کره زمین تا ماه با ما فاصله خواهد داشت.

شهاب سنگ غول پیکر در راه زمین

پل چوداس، مدیر بخش مطالعات اجرام نزدیک به زمین آژانس فضایی ناسا گفته است: «هیچ شهاب سنگی که احتمال برخورد آن به زمین قابل توجه بوده و اندازه‌ چشمگیری داشته باشد وجود ندارد. در فهرست ما چنین شهاب سنگی نیست.»

اما آسودگی فکر نباید باعث خوشحالی انسان ها شود؛ ناسا معتقد است که هر چه باشد تعداد شهاب سنگ‌ های نزدیک به زمینی که در فضا وجود دارد بسیار زیاد است، بنابراین ممکن است شهاب سنگ‌ های بزرگ و خطرناکی در آنجا کمین کرده باشند که هنوز شناسایی نشده اند.

احتمالاً به حداقل ۵ تا ۱۰ سال وقت از زمان شناسایی شهاب سنگ نیاز است تا بشر بتواند دست به یک عملیات انحراف شهاب سنگ با استفاده از تکنیک ضربه گیر جنبشی بزند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *