سفیر الجزایر: اقدام غیرقانونی آمریکا تهدید برای صلح و امنیت منطقه است

سفیر الجزایر در تهران ضمن اعلام حمایت کشورش از توافق برجام افزود ما اقدام یکجانبه آمریکا در خروج اش از توافق هسته ای با ایران را که حاصل سالها مذاکره است تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه عنوان میکنیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران طی سخنرانی در جریان برگزاری بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود ما بدون شک حمایت کننده توافق هست ای هستیم، این حق ایران است که از برنامه هسته ای خود استفاده صلح آمیز کند.

او همچنان علاوه کرد که توافق هسته ای حاصل چند سال مذاکره است و ما مخالف خارج شدن آمریکا از این توافق هستیم زیرا این نه تنها تهدید برای ایران بلکه تهدیدیست فراگیر، که صلح و ثبات تمام منطقه را به مخاطره می اندازد.

احریز، اتهامات وارد شده از سوی غربی ها به سفارت ایران در الجزایر و حزب الله را غیر منطقی خوانده و افزود الجزایر و ایران تنها کشورهای در منطقه هستند که از امنیت نسبی برخوردارند و بعضی ها میکوشند تا با اینگونه اتهام ها امنیت این کشور ها را تضعیف کند.
سفیر الجزایر در تهران تصریح کرد تنها کسانیکه از اختلافات در منطقه سود میبرند و آمریکا، رژیم اسرائیل و برخی از متحدانشان است

عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران در حالی اقدام آمریکا را برای منطقه تهدید تلقی میکند که خروج این کشور از توافق هسته ای برجام واکنش های تندی اکثریت کشورهای جهان به شمول جامعه بین الملل را به همراه داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *